Z racji tego, że interesuje się tematyką SEO, analizuję strony internetowe pod kątem technicznym, to często dostaję pytania na temat tego czy warto, i jak mocno, trzeba śróbować metryki Core Web Vitals. Na szczęście Google zajęło oficjalne stanowisko w tej sprawie.
Żeby była jasność. Od zawsze uważałem Core Web Vitals za metryki, które mają wskazać potencjalne problemy ze stroną nie tylko pod kątem technicznym, ale też ze względu na użytkownika. Nie każdy posiada szybki internet.
W ubiegły piątek Danny Sullivan z Google napisał na Twitterze/X: „Nie potwierdzamy, że żadna z rzeczy [jakość strony czy parametry CWV] jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Powtórzę, że patrzymy na wiele rzeczy, a nie na jedną rzecz, a nawet ta jedna rzecz może nie być bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Nie oznacza to, że jest to czynnik rankingowy.”
Prawdę mówiąc, ten temat wraca cyklicznie poruszany przez wielu właścicieli strony. Za każdym razem gdy ktoś z Google odpowie na pytanie czy wątpliwości, to zaczynają się gorące dyskusje. Nie zawsze chodzi o techniczne aspekty, lecz o to co Googler miał na myśli.
"told us page experience is a ranking signal but not a ranking system."
I didn't say we have a page experience "ranking signal" nor do we have some single signal like that. The page below specifically says we do NOT have something like that.
"Is there a single “page experience…
— Google SearchLiaison (@searchliaison) February 5, 2024
Wiem, że wielu SEO-wców, nawet tych doświadczonych, może to nie przekonać. Prawdą jest, że szybka strona to dobry prognostyk dla odwiedzających nasze strony. Nie oznacza to, że super szybka strona zagwarantuje wyższą pozycję.
Google stworzyło specjalną stronę na której opisujesz szczegółowo problem. Oto ona: https://developers.google.com/search/docs/appearance/page-experience?hl=pl