Wielu nauczycieli korzystających z Microsoft Teams skarży się na uczniów, którzy przejmują prowadzone przez nich zajęcia online. Tzw. „żartownisie” wyciszają prowadzącego lub innych uczestników a nawet wyrzucają ze spotkania! Jest na to sposób! Odpowiednie uprawnienia. Jak je ustawić? Bardzo prosto!

Wyciszanie czy wyrzucanie kolegów i koleżanek z zajęć online w Microsoft Teams to chyba jedno z najlżejszych przewinień. Słyszałem historie o udostępnianiu filmów pornograficznych czy nawet udostępnianiu loginu i hasła kolegom z innych szkół.

W tym poradniku opiszę kilka ustawień, które skutecznie utrudnią (jeśli nie wyeliminują) zakłócanie prowadzenia lekcji online.

Czytaj także: Microsoft Forms – jak stworzyć test z matematyki i dodać go w Microsoft Teams?

Jak nadać poprawne uprawnienia w wideokonferencji Microsoft Teams?

Muszę przyznać, że interfejs Microsoft Team, jest mało intuicyjny. Trzeba się jego nauczyć. Kalendarz nie jest tutaj wyjątkiem. Każde, nowe spotkanie tworzone w Microsoft Team w zakładce Kalendarz ustawia wszystkim uczestnikom te same prawa. Czyli mogą robić wszystko. Stąd pojawiają się problemy opisane powyżej. Na szczęście można to zmienić edytując istniejące spotkanie.

Gdy tworzymy nowe spotkanie najlepiej jest dodać konkretny zespół z jakim pracujemy. Wtedy mamy pewność, że w trakcie zajęć będą te osoby, które chcemy.

Na poniższym obrazku został wybrany zespół klasa 7b / matematyka2019 > Ogólny.

„Opcje spotkania”, które umożliwi nadać uprawnienia w Microsoft Team

Na powyższym obrazku zaznaczyłem przycisk „Opcje spotkania”, który należy kliknąć by zmienić domyślne uprawnienia uczestnikom. Gdy w niego klikniemy, otworzy się przeglądarka internetowa ze stroną która wygląda tak:

Omówmy teraz poszczególne opcje:

  • Kto może ominąć poczekalnię? Zalecam tutaj pozostawienie domyślnej opcji jaką jest „osoby w mojej organizacji”. Jeżeli nie jest to domyślnie ustawione to należy to ustawić. Osoby, które nie są zalogowanie do swojego konta nie będą mogłby wejść na spotkanie.
  • Zawsze zezwalaj osobom dzwoniącym na pomijanie poczekalni. Jest to opcja mocno powiązana z poprzednią. Tutaj powinniśmy wybrać opcję „Nie”. Oznacza to, że każda osoba spoza naszej organizacji będzie musiała poczekać na specjalne pozwolenie.
  • Informuj, gdy osoby dzwoniące dołączają lub opuszczają. Wybieramy „Tak”. Dzięki temu będziemy wiedzieli kiedy i kto dołącza lub opuszcza spotkanie.
  • Kto może prezentować? Najważniejsza opcja! To tutaj zezwalamy wszystkim uczestnikom spotkania ingerować w nie. Zalecam tutaj wybranie opcji „Tylko ja”. Dzięki temu inni uczestnicy nie będą mogli udostępniać ekranu czy usuwać osób ze spotkania. Dostają wtedy rolę Uczestnik.

Gdy już wszystko ustawimy, klikamy Zapisz.

Mam nadzieję, że odtąd Wasze lekcje będą lepsze. Jeżeli korzystacie z Zooma i chcecie się dowiedzieć podobnych informacji, to fajny poradnik pojawił się na niebezpieczniku.

Author

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Na etacie programuję w JavaScript, w wolnej chwili cykam zdjęcia.

Skomentuj