Od poniedziałku uczniowie i nauczyciele mają powtórkę z rozrywki. Nauczanie zdalna wchodzi do klas 4-8 szkół podstawowych. Tym razem nie będzie ulg dla uczniów i raczej lista obecności będzie sprawdzana. Dzisiaj pokażę jak szybko i sprawnie sprawdzić obecność na lekcji.
Listę obecności podczas zajęć prowadzonych w Microsoft Team można sprawdzić na kilka sposobów. W pierwszej kolejności przedstawię najbardziej optymalny – czyli taki, który będzie wymagał – uwaga – dwóch kliknięć. Wspomnę jeszcze o alternatywnym sposobie, mniej optymalnym.
Nauczycielu, na co możesz wykorzystać rządowy dodatek w wysokości 500 zł na naukę zdalną:
Minusem każdego sposoby jest to, że taką listę obecności trzeba będzie potem będzie wpisać do dziennika elektrycznego np. Librus. Tej rzeczy nie da się przeskoczyć, chyba, że twórcy dzienników elektronicznych pozwolą importować listę obecności z Teamsów.
Ponieważ taka lista obecności będzie sporządzana bardzo często przez nauczycieli postanowiłem podzielić się tutaj optymalnym sposobem na wykonanie tej czynności bez tracenia czasu.
Najszybsze sprawdzenie listy obecności w Teamsach
Zanim przejdziemy do szczegółów, upewnij się, że jesteś organizatorem spotkania i nikt inny nie będzie mógł zrobić psikusa na lekcji.
Czytaj: Jak ustawić odpowiednie uprawnienia uczestnikom rozmowy wideo w Microsoft Teams?
Te wspomniane dwa kroki do sprawdzenia listy obecności wyglądają następująco:
- Podczas aktywnego spotkania z uczniami, klikamy na ikonkę z listą uczestników (ta ikonka przed rozłączeniem).
- Gdy pojawi się nowy panel z listą uczestników klikamy w ikonkę ze strzałką skierowaną w dół aby dostać wygenerowaną listę obecności.
Warto tutaj dodać, że plik z obecnością tworzony jest danym momencie. Dobra wiadomość jest taka, że w takim pliku będzie widać całą aktywność uczniów – kiedy dołączył, rozłączył czy połączył się ponownie (bo np. były problemy z siecią).
Jeżeli nie ma tej opcji podczas spotkania, to oznacza, że administrator jej nie włączył.
Drugim sposobem na sprawdzenie listy obecności, to …
Stworzenie prostej i szybkiej ankiety, którą wyślemy uczniom każdym razem na początku każdej lekcji. Tego sposobu nie rekomenduję, jest on czasochłonny i wymaga dodatkowej pracy i uwagi od ucznia.