Ciekawostki technologiczne Samochody elektryczne

Czym charakteryzują się ładowarki EV?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

EV to angielski skrót od Electric Vehicles. Czyli mowa o ładowarkach do samochodów elektrycznych. Pojazdy elektryczne te mogą być zasilane z konwencjonalnych i odnawialnych źródeł energii. W tym artykule dowiesz się więcej o ładowarkach EV.

Ładowarki EV jak magazyny energii

Ładowarki EV można też stosować jako magazyny do energii elektrycznej i wykorzystać w razie większego zapotrzebowania. Energia elektryczna potrzebna jest w gospodarstwach domowych, firmach, a także w pojazdach. Mało kto kilka lat temu pomyślał, że po drogach jeździć będą elektryczne auta. Głównym powodem była mała dostępność tego typu samochodów i bardzo wysokie ceny zakupu.

Pojazdy elektryczne na stałe wjadą na drogi w 2019-2021 roku. Będzie to ogromna zmiana na lepsze, szczególnie dla środowiska. Stacje ładowania samochodów dzięki ładowarką EV staną się powszechne.

Jak rozlicza się ładowanie samochodów elektrycznych?

W tej chwili na rynku rozwiązania umożliwiają stosowanie różnorodnych form rozliczeń.

  • Najprostsze to pobieranie opłat przez terminal, który jest wbudowany w stację ładowania i obsługuje karty płatnicze.
  • Następny sposób to płatność z wykorzystaniem aplikacji mobilnych.

Zależnie od CPO usługa ładowania EV będzie naliczana za minutę usługi lub zużytą kWh energii elektrycznej. Firmy chcą ujednolicić płatności, głównie płatność za kWh, ponieważ to najwłaściwsza jednostka kupowanego produktu. Minuty mogą się różnić na poszczególnych stacjach ładowania , ponieważ zależą od mocy poboru EV i mocy stacji.

Dużą zachętą do wyboru stacji ładowania będzie wprowadzanie ceny w zależności od lokalizacji ładowarki oraz jej mocy. Na przykład stacja w centrum miasta (szybsza) będzie znacznie droższa od tej, która znajduje się na obrzeżach i dużo wolniej ładuje pojazd. Powyższe metody płatności, dostarczanie usług i ceny będzie można znaleźć we wszystkich lokalizacjach, gdzie stacje ładowania powstaną.

Dla inwestycji mieszkaniowych rekomendowanym modelem jest podłączanie stacji do sieci wewnętrznej budynku przynależnej do konkretnego mieszkania. Jest to najsprawiedliwsze rozwiązanie ze względu na koszta, zarówno dla zarządcy jak i właściciela lokalu lub stacji. Wymaga to zgody na budowę stacji ładowania w projekcie budynku.

W Europie jest ponad 100 tys. stacji ładowania samochodów elektrycznych

W Europie jest ponad 100 000 wolnych stacji do ładowania samochodów elektrycznych, wyposażone w jeden lub wiele punktów ładowania oraz 11 000 szybkich.

Holandia, Niemcy i Francja liderami w Europie

W czołówce znajduje się Holandia, która ma 30 000, szybkiego i wolnego ładowania. Następni w rankingu są Niemcy, którzy na chwilę obecną posiadają 20 000. Trzecie miejsce zajmuje Francja z wynikiem 16 000. Polska pod tym względem jest bardzo daleko w tyle, ma ich tylko 329, w tym 8 szybkich.

Japonia, to wzór do naśladowania

Mimo, że w Europie liczba ta stale rośnie, daleko jeszcze do lidera, którym jest Japonia. Posiada ona aż 7 000 punktów ładowania, w odległości od siebie do 50 km w całym kraju. Porównując do tego Stany Zjednoczone (kraj większy dwudziesto sześciokrotnie), oferują tylko 5 000 takich punktów ładowania.

Przewiduje się, że w 2035 r. wszystkie nowe samochody kupowane w Europie będą elektryczne. Z czasem okaże się, czy jest to prawdą.


Artykuł został przygotowany we współpracy z tsg-solutions.com

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Na etacie programuję w JavaScript, w wolnej chwili cykam zdjęcia.

Skomentuj