Recenzje

Kamera samochodowa LAMAX C9 – recenzja

Pinterest LinkedIn Tumblr

Kamera samochodowa LAMAX C9, to ta najbardziej „wypasiona” kamera z oferty firmy. Jej charakterystyczne funkcje to baza radarów, pomiar prędkości oraz ostrzeganie przed zmianą pasa.

Zacznijmy tradycyjnie, czyli co znajdziemy w pudełku LAMAX C9?

  • Kamera samochodowa LAMAX C9.
  • Mocowanie do szyby na przyssawkę z modułem GPS.
  • Ładowarka.
  • MicroSD-USB adapter.
  • USB Kabel przenoszenia danych.
  • Instrukcja obsługi, informacje dotyczące bezpieczeństwa.
  • Materiałowe etui do przenoszenia kamery wraz ze ściereczką z mikrofibry.
  • Pozostałe materiały drukowane (naklejki, karta Facebook, karta rejestracyjna).

LAMAX C9 – dane techniczne

  • Rozdzielczość wideo: 2560×1080 30fps, 2304×1296 30fps, 1920×1080 30fps, 1280×720 60fps, 1280×720 30fps
  • Kąt widzenia: 150°
  • Rozmiar wyświetlacza: 2,7 cali, 16:9
  • Rodzaj pamięci: Micro SD Class 10, maksymalnie do 64 GB
  • Format wideo MP4
  • GPS, G-sensor, USB
  • Napięcie wejściowe 5 V
  • Pojemność baterii 150 mAh
  • Wilgotność pracy ≤93%RH (40°C), temperatura pracy -5°C ~ 40°C

LAMAX C9 jest banalnie prosta w instalacji

Wszystko sprowadza się do:

  1. otworzenia pudełka,
  2. połączenia kamerki z modułem GPS, który pełni również rolę przyssawki do szyby,
  3. włożenia karty,
  4. przyczepieniu na szybę,
  5. i podłączeniu do zasialania (zapalniczka lub USB jeśli posiadamy kabelek).

I w zasadzacie tyle i aż tyle. Oczywiście warto też sobie skonfigurować kamerkę np. ustawić język polski, jakość nagrań, limit prędkości itp.

Do kamerki zainstalowałem kartę SanDisk Ultra 16 GB HC1 A1 10.

Czytaj także: Jaką kamerę samochodową kupić? Ranking

LAMAX C9 ma intuicyjne menu

Skonfigurowanie podstawowych rzeczy zajęło mi około 15 minut. Sprawdzałem każdą możliwą opcję oraz jej dodatkowe ustawienia. Menu jak i poruszanie się po nim jest proste i intuicyjne. Funkcje są podzielone na grupy tematyczne.

Ale trzeba mocniej docisnąć…

Muszę przyznać, że miałem drobne problemy z poprawnym połączeniu kamerki z modułem GPS. Nie wiem dlaczego, ale za pierwszym razem nie udało mi się uruchomić modułu. Dopiero po mocniejszym dociśnięciu slotu łączącego dwa elementy, wszystko zaczęło współgrać ze sobą. Dobra wiadomość jest taka, że nie należy się obawiać użycia siły. Nic nie popękało.

Pozycja kamery jest ustawiana za pomocą głowicy kulowej. Chodzi ona ciężko. Z jednej strony to dobrze, z drugiej źle. Dobrze, bo uchwyt jest sztywny i nie zmienia pozycja podczas jazdy (wyboje). Źle, bo pozycję trzeba ustawić ostrożnie by nie wysunąć jej ze slotu z modułem z GPS.

To teraz przejdźmy do konkretów czyli do tego czym chwali się producent.

LAMAX C9 – moduł GPS

Na początku muszę zaznaczyć, że kamerkę można uruchomić dwóch trybach – bez i z modułem GPS. Kamerka ma dwa wejścia zasilania – jedno w części z kamerą, drugie – w części z modułem GPS, które jest jednocześnie przyssawką.

Sam moduł GPS jest tutaj wykorzystywany do kilku funkcji.

Określenie prędkości z jaką się poruszamy

Z moich obserwacji wynika, że błąd pomiaru prędkości przez GPS jest na poziomie 5-8 km/h. Ponadto możemy ustawić sobie maksymalną prędkość po przekroczeniu której pojawi się komunikat, że jedziemy za szybko.

Kierunek w jakim się poruszamy

Bardzo fajna rzecz. Nie sądziłem, że tak pozytywnie mnie zaskoczy. Pozwala „odnaleźć się w przestrzeni” i na trasie.

Informacje o radarach znajdujących się na trasie

To jedna z tych funkcjonalności na którą zwraca firma LAMAX. Jednocześnie ma być tym, co wyróżnia ten produkt pośród innych. Muszę przyznać, że lekko zawiodłem się tą funkcjonalnością.  Z jednej strony fajny dodatek jeśli ktoś się waha pomiędzy kamerką z „wykrywaniem” fotoradarów a dedykowanym urządzeniem (np. nawigacja).

Sprawdzałem to dwóch trasach: Warszawa – Radom, oraz Warszawa – Marki. Na pierwszej trasie są dwa fotoradary – oba nieaktywne. Kamera w pobliżu tych dwóch miejsc nie alarmowała mnie o nich. Z kolei na trasie do Marek stał jeden, zaraz za wiaduktem i kamera ostrzegła mnie. Sposób w jaki zostałem ostrzeżony nie był najlepszy bo prawie go nie słyszałem.

Ogólne dobrze wiedzieć, że baza danych z radarami jest, jest w miarę aktualna, ale sposób ostrzegania mógłby być lepszy. Jest też możliwość wgrania najnowszych danych jednak link na stronie producenta nie działa.

Komunikowanie ostrzeżeń mogłoby być lepsze

Jedyne do czego można się przyczepić, to nienajlepszy sposób informowania kierowcy o przekroczonym limicie prędkości, zmianie pasa czy radarach. Sygnały dźwiękowe są, ale za słabe. Są też informacje na wyświetlaczu, ale tutaj kierowca nie będzie co chwilę spoglądał, bo ważniejsze jest obserwowanie drogi.

Testowe nagrania kamery samochodowej LAMAX C9

Prawda jest taka, że jaka kamera by to nie była, to i tak najważniejsza jest zawsze jakość generowanego obrazka na wideo. Od niego będzie zależało czy uda się np. odczytać nr tablicy rejestracyjnej nawet nie najlepszych warunkach oświetleniowych.

Testowe nagranie podczas dziennej jazdy (w ostrym słońcu). Na nagraniu słychać komunikaty dźwiękowe o przekroczeniu maksymalnej prędkości (100 km/h). Dane filmu: typ: MPEG-4, rozmiar: 125.9 MB, rozdzielczość: 2304 × 1296.

Jeszcze jedno dziennie nagranie w innej rozdzielczości (polecam obejrzeć bezpośrednio na YouTube).

Rozdzielczość: 2560 × 1080, rozmiar: 146.9 MB, czas trwania: 1 min, rodzaj: MPEG-4.

Czytaj także: Jaka karta pamięci do kamery samochodowej (wideorejestratora). Ranking

Jak LAMAX C9 nagrywa w nocy?

Prawdziwy test wideo każdej kamerki samochodowej, to nocne nagrania. Na nich wychodzą wszystkie mankamenty. Pierwsza obserwacja jest taka, że szyba czołowa musi być czysta. Smugi czy inne zanieczyszczenia znacząco obniżają jakość nagrania (wizji).

Poniżej zamieściłem dłuższe nagranie z nocnej przejażdżki.

Niech każdy wyciągnie sobie wnioski sam na temat jakości obrazków (bieżcie jeszcze pod uwagę kompresję YT). W mojej ocenie jakość filmów jest bardzo dobra, nocnych również. Kąt widzenia jakim jest 150 st. robi robotę.

Gdzie kupić Lamax C9 w dobrej cenie?

  • Ceneo (Lamax C9) – od 462 zł

Kamera samochodowa Lamax C9 – cena

Kamera samochodowa Lamax C9 kosztuje 649 zł w oficjalnym sklepie.

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Z zawodu jestem programistą JavaScript.

komentarzy 7

  1. te dobrze to nagrywa fajny ten obraz no i to jeszcze na youtubie oglądając więc pewnie normalnie jest lepiej a nie znałem Lamaxa jeszcze szybko sprawdziłem to w necie taniej można go kupić spoko to wygląda chyba wezme tą c9 w listopadzie

  2. Nie podałeś kolego najważniejszego. Na jakim procesorze i matrycy oraz z jaką jasnością przysłony pracuje ta kamerka. Rozdzielczość itp jest średnio ważne jak hardware nie potrafi zapewnić dobrej jakości… To tak jakbyś recenzował telefon i powiedział ma aparat 20 Mpx… no i… ?

    • Piotr Cichosz Odpowiedz

      Producent nie podaje takich danych w oficjalnych materiałach. Postaram się dowiedzieć tego i zaktualizuję wpis.

        • Piotr Cichosz Odpowiedz

          Tak, od producent nie podał takiej informacji polskiemu dystrybutorowi. ¯\_(ツ)_/¯
          Także nie jest w stanie odpowiedź na to pytanie. Próbowałem dowiedzieć się u samego źródła, ale się nie udało.

    • Masz rację, ale już po samym materiale na YT spokojnie można wyrobić sobie opinię. Tak samo fotki w sieci z danego telefonu Ci powiedzą sporo. Moim zdaniem ta c9 wygląda co najmniej dobrze. No chyba, że nie oglądałeś i piszesz?

  3. Z nocy nagranie rewelacja a z dnia to tym bardziej, to co ma robić w podstawie czyli zabezpieczyc nagrania robi. Komunikaty można jakoś by było zgłośnić?

Skomentuj