Recenzje

Recenzja kamery samochodowej MiVue 818

Pinterest LinkedIn Tumblr

Dawno nie testowałem kamerek samochodowych. W ostatnim czasie udało mi się dostać nowy egzemplarz do testów. Tym razem w moje ręce wpadł model MiVue 818. Ta kamerka samochodowa nie należy na najtańszych. MiVue 818 miałem okazję testować przez prawie 2 miesiące.

Jeżeli jesteście ciekawi moich pierwszych wrażeń po otrzymaniu paczki od kuriera, to zapraszam na unboxing.

Jedna uwaga, to taka, że kamera jest zasilana przez gniazdko zapalniczki. Myślałem, że tym razem producent zdecyduje się na zasilanie przez port USB.

Najważniejsze dane techniczne MiVue 818

Kamerka MiVue 818 - front
Kamerka MiVue 818 – front
  • Wielkość wyświetlacza: 2.7″
  • Rozdzielczość nagrywania: WQHD 2K 1440P / 30fps, Full HD 1080P / 60fps, Full HD 1080P / 30fps
  • Przysłona: f/1.8
  • Kąt widzenia: 140°
  • Komunikacja bezprzewodowa: Bluetooth, WiFi
  • Wbudowany GPS
  • Slot kartę microSD: klasa 10, maksymalna pojemność 128 GB
  • Akumulator o pojemności 240 mAh

Jeśli chodzi o oprogramowanie, to kamera samochodowa jest wyposażona między innymi w:

  • Bazę fotoradarów (odcinkowe pomiary prędkości również)
  • Custom Speedcam Smartalert
  • Zatrzymaj się i jedź
  • System opuszczenia pasa ruchu (LDWS)
  • System ostrzeżenia przed kolizją (FCWS)
  • Alert utrzymania danej prędkości
  • Aktualizacje WIFI OTA (Over-the-Air)
  • Ekran w trybie HUD / informacyjnym
  • Przypomnienie o włączeniu świateł
  • Alert zmęczenia kierowcy (FA)
  • Znajdż mój zaparkowany samochód
  • Ewidencja Przebiegu

Wrażenia z użytkowania kamery

Kamerkę miałem prawie 2 miesiące. Przez ten okresem jeździłem głównie po Warszawie. Zdarzyło się też kilka dłuższych i dalszych wyjazdów. W tym czasie zrobiłem około 2000 kilometrów.

Przez ten czas kamerka nie sprawiała żadnych problemów jeśli chodzi o samo nagrywanie. Konfiguracja kamery bardzo szybka (znam już menu kamer MiVue) a instalacja na szybie też bezproblemowa.

Jedyny problem jaki miałem, to łączenie kamery z dedykowaną aplikacją MiVuePro, ale mam na to oddzielny rozdział w recenzji.

Kamerka MiVue 818 - z kartą microSD
Kamerka MiVue 818 – z kartą microSD

Czytaj także: Jaka karta do kamery samochodowej?

Testowe nagrania

W przypadku nagrań wideo, to nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Jakość jest bardzo dobra w każdych warunkach na drodze. Poniżej prezentuję zbiorczy film z testowymi nagraniami w różnych porach dnia: słoneczny dzień, pochmurna pora oraz noc (z deszczem).

Miejcie też na uwadze fakt, że kompresja YouTube mogła mieć wpływ na to co obejrzycie. Tak zwany czysty plik wideo wygląda trochę lepiej (porównywałem).

Słoneczny dzień (początek filmu)

Na pierwszy ogień warunki trochę ekstremalne. Jazda w słoneczny dzień, czasem pod słońce i trochę w cieniu. W przypadku jazdy pod słońce, górna część nagrania (niebie) była trochę przepalona, ale nie wpłynęło to jako jakość obrazu na samej jezdni. W niektórych momentach obraz trochę za ciemny, ale ogólnie jakość wideo bardzo dobra.

Zmrok – pochmurny, deszczowy dzień (od 3:04)

Kolejne nagranie w niesprzyjających warunkach. Tym razem pochmurno, zmrok i do tego deszcz. Zwróćcie uwagę na krople deszczu, które pływają po szybie. Nie wpłynęły one w żaden sposób na jakość obrazu (ostrość ustawiana na dalszy plan – jezdnia). Zdarzały się momenty w których wyraźnie widać, że światła aut jadących z naprzeciwka były jasnymi kropkami. Pomimo dużo gorszych warunków oświetleniowych jakość obrazu bardzo dobra.

Noc (od 6:03)

Kolejna część nagrania to tak na prawdę kontynuacja jazdy z tej samej trasy. Mamy tutaj wjazd do Warszawy od Łomianek. Deszcz, noc i oświetlenie uliczne. Na tej części nagrania można zauważyć na prawdę ciężkie warunki oświetlenie i tutaj już odbija się to na jakości wideo. Tego typu kombinacja powoduje, że czasami obraz jest mało szczegółowy i większość obrazu to jasne punkty.

Parowanie MiVue 818 ze smartfonem, z problemami

Sytuacja jest trochę skomplikowana. Mój iPhone 14 Pro za pierwszym razem połączył się z kamerą, ale nie był to prosty i intuicyjny proces. Co ciekawe, po połączeniu nie wszystkie opcje kamery nie były aktywne (ikonki były wyszarzone).

Mogłem nawigować po innych ustawieniach. Postanowiłem też zrobić aktualizację kamerki. I to był błąd, bo od tego momentu kamerka już nie łączy się z ajfonem. Działania kilometrówki nie mogłem sprawdzić. Dostałem informację, że może to być wina najnowszej wersji systemu iOS.

MiVue 818 - problemy z połączeniem kamerki przez Bluetooth i WiFi
MiVue 818 – problemy z połączeniem kamerki przez Bluetooth i WiFi

Dobrze, że w moje ręce wpadł smartfon z systemem Androidmoto edge 30. Tutaj parowanie też łatwe nie było, ale udało się i mogłem już cieszyć się wszystkimi opcjami MioVue 818.

MiVue 818 - ostatnie miejsce parkowania auta i szczegóły trasy
MiVue 818 – ostatnie miejsce parkowania auta i szczegóły trasy
MiVue 818 - podgląd live z kamery oraz przegląd nagrań w aplikacji MiVuePro
MiVue 818 – podgląd live z kamery oraz przegląd nagrań w aplikacji MiVuePro
MiVue 818 - ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości
MiVue 818 – ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości

Kilometrówka w MiVue 818 – jest dobrze, ale mogło być lepiej

Idea wbudowanej kilometrówki jest bardzo słuszna. Wierzę, że tego typu funkcjonalności z rok na rok będą coraz popularniejsze i, co za tym idzie, coraz lepsze.

Gdyby ktoś nie wiedział, to tego typu funkcja sprawdzi się idealnie w przypadku aut służbowych lub wyjazdów prywatnym autem. Pracodawca na podstawie przejechanych kilometrów płaci pracownikowi tzw. kilometrówkę. Stawkę za przejechany kilometr reguluje ustawodawca, więc może się ona zmieniać co jakiś czas. Ową stawę można wprowadzić do aplikacji i na jej podstawie obliczana jest ostateczna kwota za trasę.

Aby funkcja kilometrów działała, to telefon musi być połączony z kamerką przez bluetooth. Po zakończonej jeździe dostajemy ładne podsumowanie trasy z zaznaczonymi punktami: początkowym i końcowym.

MiVue 818 - kilometrówka, podsumowanie
MiVue 818 – kilometrówka, podsumowanie

Trochę irytują pozycje z przejechanymi kilometrami „zero”. W moim przypadku, to testy oraz próby połączenia się z kamerą MiVue 818.

MiVuePro - pdf z podsumowaniem kilometrówki i menu z aktualizacją bazy fotoradarów
MiVuePro – pdf z podsumowaniem kilometrówki i menu z aktualizacją bazy fotoradarów

Aktualizacja dla fotoradarów pojawiła się teraz (po 2 miesiącach testów). Fabrycznie wgrana lista fotoradarów nie jest idealna. Miałem wiele sytuacji, w których kamerka ostrzegała przed fotoradarem, którego nie było.

Brak automatycznego parowania, to potencjalny problem przy rozliczeniach

Największym problemem funkcji kilometrówki jest konieczność połączenia z kamerą przez bluetooth. Jakież było moje zdziwienie gdy podczas zjechania z trasy, na stację benzynową by zatankować, kilometrówką przestała liczyć. Kamerka i telefon nie sparowały się automatycznie. W efekcie miałem zalogowany etap od startu do stacji benzynowej. W praktyce oznaczałoby to sporą stratę i pewnie tłumaczenie się pracodawcy.

Podsumowanie

Czas na podsumowanie. Sama kamerka samochodowa MiVue 818, to solidny sprzęt. Jakość nagrań jest bardzo dobra. Obsługa samego urządzenia bardzo intuicyjna i bezproblemowa.

To co mi najbardziej spodobało się, to ostrzeganie przed zbyt długą jazdą. Bardzo przydatna funkcja, bo w dłuższych trasach nie zwraca się uwagi na czas spędzony za „kółkiem”. Dobrze jest usłyszeć informację głosową, że dobrze byłoby zrobić sobie przerwę w podróży.

Problem zaczyna się gdy musimy korzystać z aplikacji MiVuePro, który dopełnia wszystko. Z iPhone 14 Pro nie udało się współpracować. Dopiero z Motorolą się udało.

Kilometrówka, to bardzo fajna opcja. Na pewno będzie przydatna w delegacjach. Jednak, trzeba mieć w tyle głowy, że telefon trzeba ręcznie parować z bluetooth przed każdym wyjazdem czy nawet krótkim postojem (gdy wyłączymy silnik, czyli zasilanie). Jest tutaj jeszcze pole do popisu dla producenta by usprawnić.

Jak dla mnie MiVuePro to jednocześnie zaleta i jak i wada. Idea jak najbardziej słuszna, tylko trzeba to wszystko chyba dopracować.

MiVue 818 Zobacz na Ceneo

Kamerkę można dostać za około 650 zł.

Od ponad 5 lat dzielę się swoją wiedzą na temat elektroniki użytkowej. Tworzę poradniki technologiczne rozwiązujące realne problemy napotykane podczas użytkowania sprzętu. Recenzuję elektronikę taką jak routery, audio, smartfony, laptopy itp.

Skomentuj