Instagram czuje oddech konkurencji na swoich plecach. Bardzo. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie serwis przejdzie duże zmiany i nie będzie służył tylko i wyłącznie do publikacji kwadratowych zdjęć.
Adam Mosseri, szef Instagrama, ostatnio zaczął publikować wiele krótkich filmów na temat tego znanego medium. W jednym z ostatnim podzielił się o nadchodzących zmianach jakie firma chce wprowadzić.
Changes are coming to video on Instagram 📺
At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf
— Adam Mosseri 😷 (@mosseri) June 30, 2021
Instagram chce się skupić na czterech filarach: kreatorzy, wideo, zakupy oraz wiadomości. W swoim nagraniu Mosseri przyznaje, że TikTok jest potężną konkurencję i Instagram musi walczyć o użytkownika. Nie chce by IG kojarzył się z kwadratowymi zdjęciami. Zmiana jaka nastąpi w ciągu kilku miesiące, to lepsze rekomendacje. Algorytm będzie pomagał odkrywać ciekawe treści których jeszcze nie widzieliśmy.
Instagram pracuje też mocno nad wideo, które ma być wciągające, pełnoekranowe i przyjazne urządzeniom mobilnym.