Poradniki

ApplePay nie można płacić MasterCard – problem z płatnościami w iPhone 14

Pinterest LinkedIn Tumblr

Muszę przyznać, że nigdy nie miałem problemów ze sprzętem Apple. Szczególnie w kontekście iPhone’ów. Płatności ApplePay z poziomu aplikacji Wallet zawsze przechodziły. Mój brat napotkał wszystkie możliwe problemy przy próbie płatności swoim iPhonem.

Sprzęt, to iPhone 14 Pro Max. Dostawca karty, to MasterCard. Bank, to Santander.

Karta była dodawana na kilka sposobów:

  1. Bezpośrednio z bankowej aplikacji Santandera do Wallet.
  2. Manualnie, poprzez aplikację Wallet i weryfikację SMS.

Za każdym razem pojawiał się błąd przy próbie płatności: nieprawidłowe dane sprzedawcy.

W tym miejscu dodam tylko, że warto sprawdzić czy dane karty płatniczej/kredytowej zgadzają się z tymi w Wallet. Czasami bywa tak, że karta jest „świecąca” i oprogramowanie nie jest w stanie poprawie odczytać danych karty. Przykładowo numer karty może być źle odczytany czy nawet dane właściciela.

U siebie nie miałem problemów z dodawaniem kart do Wallet. Ale, karty jakie dodawałem są od operatora Visa i innych banków.

Kontakt z infolinią banku Santander

Była próba kontaktu z infolinią banku. Tam brat dowiedział się, że trzeba włączyć NFC (sic!) w iPhone. Problem w tym, że NFC w iPhonie jest włączony cały czas i Apple nawet nie daje możliwości wyłączenia tego.

Zdecydowanie brat miał pecha, bo trafił na nietechnicznego konsultanta.

Kontakt z infolinią Apple

Kolejny krok, to kontakt z infolinią Apple. Tam brat dowiedział się, że wszystko działa poprawnie. Skoro terminal odczytuje sygnał NFC, to wszystko jest jak trzeba. Problem musi być z samą kartą, bo z jakiegoś powodu jej nie puszcza dalej. Konsultant doradził jeszcze aktualizację systemu, do najnowszej wersji – iOS 16.1.1. Nic się nie zmieniło. Jak płatność MasterCardem przez Wallet nie przechodziła, tak nie przechodzi dalej.

Kontakt z infolinią MasterCard – czekamy na odpowiedź

Ostatnia próba naprawienia problemu. Czekamy na odpowiedź. Gdy tylko dowiemy się czegoś nowego, wpis zostanie zaktualizowany.

Od ponad 5 lat dzielę się swoją wiedzą na temat elektroniki użytkowej. Tworzę poradniki technologiczne rozwiązujące realne problemy napotykane podczas użytkowania sprzętu. Recenzuję elektronikę taką jak routery, audio, smartfony, laptopy itp.

Skomentuj