Recenzje

Test elektrycznej deskorolki Goclever City Board Cyclops

Pinterest LinkedIn Tumblr

W ostatnim czasie miałem okazję testować elektryczną deskorolkę od Goclever – Goclever City Board Cyclops. Jak się jeździ na takiej desce, czy jest szybka? Na te i inne pytania odpowiem w poniższej recenzji.

Tego typu urządzenia powoli zyskują na popularności. W mojej okolicy często widzę osoby, które przemieszczają się za pomocą elektrycznych urządzeń – deskorolki, hulajnogi czy jednokołowce.

Goclever City Board Cyclops – pierwsze wrażenia pozytywne

Na pierwszy rzut oka deska sprawia bardzo dobre wrażenie. Jakość wykonania jest dobra, wszystko do siebie dobrze spasowane i nic nie skrzypi. Sama deska wykonana jest z wielowarstwowej, wodoodpornej sklejki liściastej. Ponadto jest w niej uchwyt na rękę do przenoszenia pod spodem znajduje się bateria. Ze względu na potrzebę posiada baterii deskorolka Goclever City Board Cyclops jest trochę większa od klasycznej fiszki.

Dane techniczne Goclever City Board Cyclops

  • Prędkość: do 20 km/h
  • Czas użytkowania: do 180 minut ciągłej jazdy
  • Koła: kauczukowe 2,5 cala
  • Moc silnika: 350 wat
  • Wymiary deskorolki: 650 mm x 260 mm x 145 mm
  • Waga deskorolki: 3,8 kg
  • Maksymalna waga użytkownika: 110 kg

Jeżeli Twoja deska za słabo skręca, to trucki można regulować załączonymi do zestawu kluczami. Podczas testów nie musiałem z nich korzystać. Stabilność jak i skręcanie odpowiadało mi w zupełności.

Pilot sterujący Goclever City Board Cyclops

Pilot do deskorolki jest bardzo poręczny i bardzo dobrze leży w dłoni. Na pilocie znajdziemy:

  • przycisk kontrolujący prędkość jazdy i hamowania,
  • przycisk zmieniający kierunek jazdy,
  • diody pokazujące poziom naładowania akumulatora deskorolki elektrycznej,
  • oraz włącznik.

Jest jeszcze port miniUSB służący do ładowania oraz przycisk umożliwiający sparowanie pilota z deską.

Tyle jeśli chodzi o szczegóły techniczne, jak się jeździ na Goclever City Board Cyclops?

Odpowiadając na to pytanie szybko – bardzo dobrze się jeździ.

Deskę miałem u siebie prawie 3 tygodnie. Prawie codziennie używałem jej by odprowadzać córkę do przedszkola. Ja jeździłem na elektrycznej deskorolce a córka na rowerze. W obie strony pokonywałem dystans około 2 km po asfalcie czy kostkach brukowych.

Muszę przyznać, że komfort jazdy był bardzo dobry, deska bardzo dobrze reagowała na przyspieszenie i hamowanie. Dodam jeszcze, że jeździłem nią nad ranem gdzie czasami było chłodno i mokro (po deszczu).

Startowanie jest proste. Odpychasz się jedną nogą, dostawiasz drugą i włączasz gaz na pilocie.

Jest to jedyny i najlepszy sposób na rozpoczęcie jazdy na desce. Startowanie z miejsca może być trudne dla osób, które nie jeździły na żadnej desce. Po pierwsze może wystąpić problem z równowagą. Po drugie wybranie wyższego biegu może szarpnąć, a to może skończyć się upadkiem. Deskę dawałem do przejechania się osobie bez doświadczenia – widziałem kilka ładnych upadków. Po kilku próbach było lepiej, ale bez rewelacji.

W moim przypadku startowanie z miejsca było możliwe po włączenie najwyższego, trzeciego biegu (96 kg zrobiło swoje xD).

Dlatego jeżeli nigdy nie jeździłeś na desce to musisz uzbroić się w cierpliwość, bo trochę czasu Ci zajmie gdy ją opanujesz.

Rozpędzanie się oraz stała, maksymalna prędkość Goclever City Board Cyclops

Deska Goclever City Board Cyclops rozpędza się powoli, stopniowo aż do osiągnięcia maksymalnej prędkości. Co ważne, maksymalna prędkość jest utrzymywana tak długo jak wciśnięty jest joystick (do oporu w górę). Nie zauważyłem by deska traciła prędkość podczas jazdy na maksa (a z tą się głównie poruszałem).

Nie mierzyłem maksymalnej prędkości. To nie jest deska wyczynowa czy też sportowa. Ponadto maksymalna prędkość zależy od wagi jej właściciela :).

Frajda z jazdy jest przednia!

Hamowanie na tej deskorolce elektrycznej jest problematyczne …

Jeżeli jedziesz szybko i nagle wciśniesz hamulec, to jest niemal pewne wystrzelisz do przodu jak z procy. Hamowanie na desce wymaga wyczucia pilota jak i prędkości. Zajęło mi kilka dobrych dni by opanować płynne zatrzymywanie się deski przy dużej prędkości. A uwierzcie mi, że hamowanie przy mniejszych prędkościach też nie jest łatwe.

Koła 2,5 cala robią robotę

Ich wielkość jest idealna. Pokonują nierówności bez problemu. Mam na myśli takie sytuacje jak jazda przez większe szczeliny w asfalcie czy po wystających kawałkach koski brukowej. Miałem pewne obawy czy i jak deska sobie z nimi poradzi, ale jak się później okazało – bez problemu. Skończyło się na niewielkim wstrząsie.

Jedna niebezpieczna sytuacja – czyli nagłe wyłączenie się pilota podczas jazdy

O tym incydencie muszę wspomnieć. Podczas dłuższej jazdy na maksa gdy chciałem już hamować (bo zakręt i krawężnik), pilot stracił połączenie z deskorolką. Początkowo myślałem, że za lekko przesunąłem joystick w drugą stronę i deska źle zareagowała. Szybko powtórzyłem próbę ale nic się nie działo. W efekcie musiałem ratować się zeskakiwaniem z deski na trawnik. Mi nic się nie stało, deska uderzyła w krawężnik i też wyszła z uderzenia bez szwanku. Nie wiem co się stało, ale taka sytuacja miała miejsce tylko raz.

Test podjazdu zaliczony

Powiem szczerze, że miałem lekkie obawy czy deska podoła mojej wadze i wjadę nią pod górkę. Ku mojemu zaskoczeniu – udało się, co prawda z lekkim trudem, ale dała radę. Dodam tylko, że nie rozpędzałem się przed podjazdem, bo było by to łatwe.

Bateria w Goclever City Board Cyclops daje radę!

Podczas moich testów skupiałem się na jazdach z punktu A do punktu B. W takich sytuacjach widzę tą deskorolkę. Sprawdzać się ona będzie w dojazdach do pracy np. w Warszawie z domu dojechać do metra wysiąść i dojechać do siedziby firmy. Podobnie będzie z dojazdami do szkoły gdyby młodsi czytelnicy bloga chcieli mieć taką elektryczną deskorolkę. Podczas mojego użytkowania wyszło, że jedno ładowanie do pełna bez problemu wystarczy na dojazdy na około 3 dni robocze (u mnie to było 2 x ~2 km dziennie, ~10-15 min jazdy). Moje obserwacje zgadzają się z danymi podanymi przez producenta.

Miejcie na uwadze to, że wszystko zależy od tego jak ta elektryczna deskorolka będzie użytkowana.

Podsumowanie deskorolki elektrycznej Goclever City Board Cyclops

Każda elektryczna deska nie jest najlepszym wyborem dla osób bez doświadczenia. Na pewno będzie to wymagało obycia i opanowania jazdy. Trzeba też pamiętać o hamowaniu, które może przysporzyć problemów.

Elektryczną deskorolkę od Goclever mogę z czystym sumieniem polecić każdemu kto chce sprawnie i szybko przemieszczać się z punktu A do punktu B (idealna na dojazdy do pracy czy szkoły). Deska jest lekka, poręczna a to sprzyja mobilności. Do tego nie jest droga (449 zł w momencie publikowania recenzji).

Od ponad 10 lat jestem zaangażowany w świat elektroniki użytkowej, zdobywając szeroką wiedzę i doświadczenie w testowaniu oraz recenzowaniu najnowszych technologii. Moja kariera obejmuje pracę w wiodących firmach technologicznych, gdzie specjalizowałem się w rozwiązywaniu złożonych problemów technicznych oraz doradzaniu w kwestiach wyboru sprzętu. Na moim blogu publikuję dokładne poradniki oraz recenzje urządzeń takich jak smartfony, routery i słuchawki, oferując czytelnikom rzetelne informacje oparte na wieloletnim doświadczeniu i skrupulatnych testach. Moim celem jest dostarczanie treści, które pomagają w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych oraz pełnym wykorzystaniu możliwości nowoczesnej elektroniki.

komentarze 2

  1. Dobra deska nie jest zła – jak mówi stare polskie przysłowie. Parametry nie powalają ale jak na średnią półkę jest świetnie. Dobra alternatywa dla rowera czy hulajnogi. Ciekawe jak długo trwa ładowanie akumulatora do pełnej pojemności. „Obawy czy deska podoła mojej wadze i wjadę nią pod górkę-udało się” daje to gwarancję, że i ja (90 kg) też spokojnie pokonam małe wzniesienia na naszej alei spacerowej.

  2. Henryk Standzikowski Odpowiedz

    Dobra deska, przy 90 kg użytkownika pokona 6 km. nie więcej. Chyba że jedzie cały czas z lekkiej górki, to może te 12 km zleci

Skomentuj