Ile razy zdarzyło się przeglądać Fejsa czy Instargrama podczas prowadzenia samochodu? Ile razy odpisywałeś/-aś na wiadomości SMS, który nie mogłby poczekać aż dojedziesz do celu? W Internecie pojawiła się oryginalna akcja, która ma uświadamiać by robić takich rzeczy podczas prowadzenia samochodu.

Cała akcja została stworzona w Argentynie. Kraju w którym bardzo dużo osób korzysta z mediów społecznościowych. To całe uzależnienie od Fejsbuka, Instagrama i całej tej atencji jest tak duże, że odsetek wypadów spowodowanych przez SM jest bardzo duży. Statystyki podają, że rocznie ginie ponad 8000 osób z tego powodu.

Social Crash - ilustracja z kampanii
Social Crash – ilustracja z kampanii

W najbardziej ruchliwych miejscach Kordoby (Argentyna) stanęły „billboardy” przedstawiające rozbite samochody o charakterystyczne ikonki mediów społecznościowych. Co więcej, została stworzona prosta gra dla najmłodszych, która polega na omijaniu emotikonek.

Dzisiaj można mówić o sporym sukcesie akcje. Wokół akcji zrobić się całkiem spory szum.

Author

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Na etacie programuję w JavaScript, w wolnej chwili cykam zdjęcia.

Skomentuj