Dzisiaj przygotowałem recenzję kamerki do samochodu od producenta jakiego jeszcze nie było na blogu. Mowa o firmie Nextbase. Z kolei model kamerki, to GW522. Tutaj jako dodatek dostałem dodatkową kamerkę skierowaną na wnętrze pojazdu tzw. Cabin View. Jest to dobra opcja dla kierowców taksówek czy Ubiera, Bolta itp.
Na początek szybko przedstawię tego producenta kamerki. Firma Nextbase powstała w Wielkiej Brytanii w 1999 roku. Na polskim rynku marka Nextbase zadebiutowała pod koniec 2021 r. i stale zwiększa swoją rozpoznawalność w naszym kraju. Elementami wyróżniającymi jej produkty są wysoka jakość wykonania, zaawansowanie technologiczne oraz wygoda użytkowania. Istotną rolę w portfolio produktowym odgrywają dodatkowe moduły, które zwiększają zakres rejestrowanego obrazu.
Najważniejsze dane techniczne 522GW

- Maksymalna rozdzielczość nagrywania: 2560×1440 (30 fps), 1080p HD (60 fps)
- Kąt widzenia: 140°
- Wbudowany filtr polaryzacyjny
- Ekran dotykowy 3″ HD IPS
W zestawie znajdziemy:
- uchwyt GPS Click&Go PRO,
- narzędzie do montażu kabla zasilającego
- zapasowa podkładka samoprzylepna 3M,
- kabel USB,
- kabel zasilający do samochodu
Wrażenia z użytkowania kamerki samochodowe Nextbase 522GW
Nextbase 522GW z modułem Cabin View testowałem trochę ponad miesiąc. Zrobiłem z nią prawie 1000 km. Jeździłem w różnych warunkach.
Montaż kamery na szybie

Kabel zasilający możemy podpiąć pod kamerę na dwa sposoby: (1) bezpośrednio do kamerki oraz (2) do uchwyty mocującego. Jeżeli zdecydujemy na pierwszy wybór, to ograniczymy sobie ruchy kamery w pionie. W efekcie kamera więcej będzie widziała nad linią horyzontu niż pod. To z kolei prowadzi do problemu z dobieraniem jasności kadru gdy droga jest trochę zaciemniona. Chodzi o to, że mamy kawałek drogi np. las a na górze jest jasne niebo. W efekcie droga jest bardzo ciemna.

Zalecam podpinanie zasilania bezpośrednio do uchwytu na szybę. Daje nam to znacznie większą mobilność w regulacji położenia kamerki.
Crash karty po pierwszych 100 km
Muszę przyznać, że tego typu sytuacja zdarzyła mi się pierwszy raz. Zaraz po zamontowaniu i pierwszej dłuższej jeździe kamerka się zawiesiła. Gdy skończyłem jazdę i odłączyłem ją od zasilania to ona dalej działała. Następnego dnia (i po rozładowaniu akumulatora) dostałem informację o błędzie na karcie microSD. Następnie kamerka zrobiła format karty i od tego momentu sytuacja się nie powtórzyła.
Do testów dostałem kartę micro SD z adapter również firmy Nextbase Pro XC V30 o pojemności 32 GB.
Nagrania wideo
W pierwszej kolejności przedstawiam nagranie w ciągu dnia, w bardzo dobrych warunkach oświetleniowych (słoneczny dzień).
Tutaj w zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Jakość nagrania bardzo dobra, bardzo dobrze widać co się dzieje przed autem.
Moduł Cabin View

Montaż modułu do nagrywania wnętrza auta jest banalnie prosty. Działa to na zasadzie Plug&Play. Wpinamy Rabin View bezpośrednio do kamerki przez port USB-A z prawej strony i za chwilę następuje reset kamerki. Po restarcie na ekranie mamy widok ze środka w trybie Picture-in-Picture. Jakość nagrania tego co się dzieje w aucie jest dobra by w przypadku taksówkarza czy kierowcy innej usługi przewozowej (Bolt, Uber) mieć wszystko na tacy (np. pijany i/lub agresywny pasażer).
Podpięcie modułu Cabin View tworzy dodatkowe pliki wideo z końcówką RH
oraz RL
– odpowiednio wysoka i niska jakość nagrania. Poniżej załączam testowe nagranie ze środka auta.
Podsumowanie
Kamera samochodowa Nextbase 522GW, to nie jest tani wydatek. Sam jej koszt to około 650 zł. Jeżeli będziemy chcieli dokupić moduł Cabin View, to kwota powiększa się o dodatkowe 250 zł. Wychodzi nieco poniżej 1000 zł. Jeżeli ktoś zarabia na przewożeniu osób, to taki zestaw może być warty rozważenia (czasami słychać o agresywnych pasażerach taksówek).
Kamera po za jednym incydentem nie sprawiała problemów. Zawsze mogłem na nią liczyć.