Największy serwis społecznościowy rozpoczyna walkę z rozprzestrzenianiem się nieprawdziwych informacji. Chodzi o tak zwane „fake newsy”, które bardzo szybko rozprzestrzeniają się na platformie. Facebook rozpoczął testy nowej funkcjonalności.
Wiele osób na platformie udostępnia różne linki tylko dlatego, że w podglądzie informacji znajduje się kontrowersyjny tytuł. Często takimi udostępnianymi treściami są te, które nie mają wiele wspólnego z prawdą.
Starting today, we’re testing a way to promote more informed sharing of news articles. If you go to share a news article link you haven’t opened, we’ll show a prompt encouraging you to open it and read it, before sharing it with others. pic.twitter.com/brlMnlg6Qg
— Facebook Newsroom (@fbnewsroom) May 10, 2021
Od wczoraj firma uruchomiła testy, które mają skłonić użytkowników do zapoznania się z udostępnianą informacją na portalu. Jeżeli ktoś będzie chciał udostępnić jakiś artykuł (link) nie klikając w niego, to pojawi się zachęta do zapoznania się z nim przed udostępnieniem. Oczywiście Facebook nie zablokuje udostępniania całkowicie. Dalej będzie można udostępnić od razu. Tego typu „zachęta” ma być uświadomieniem, że udostępniasz coś bez czytania.
Muszę przyznać, że to dobry pomysł. Może on realnie sprawić, że ilość udostępnianych bzdur lub jak kto woli – nieprawdziwych informacji, zmaleje.
Facebook nie jest pierwszy pod względem tego rozwiązania. Od marca podobny mechanizm stosuje już Twitter.