Największy serwis społecznościowy rozpoczyna walkę z rozprzestrzenianiem się nieprawdziwych informacji. Chodzi o tak zwane „fake newsy”, które bardzo szybko rozprzestrzeniają się na platformie. Facebook rozpoczął testy nowej funkcjonalności.

Wiele osób na platformie udostępnia różne linki tylko dlatego, że w podglądzie informacji znajduje się kontrowersyjny tytuł. Często takimi udostępnianymi treściami są te, które nie mają wiele wspólnego z prawdą.

Od wczoraj firma uruchomiła testy, które mają skłonić użytkowników do zapoznania się z udostępnianą informacją na portalu. Jeżeli ktoś będzie chciał udostępnić jakiś artykuł (link) nie klikając w niego, to pojawi się zachęta do zapoznania się z nim przed udostępnieniem. Oczywiście Facebook nie zablokuje udostępniania całkowicie. Dalej będzie można udostępnić od razu. Tego typu „zachęta” ma być uświadomieniem, że udostępniasz coś bez czytania.

Muszę przyznać, że to dobry pomysł. Może on realnie sprawić, że ilość udostępnianych bzdur lub jak kto woli – nieprawdziwych informacji, zmaleje.

Facebook nie jest pierwszy pod względem tego rozwiązania. Od marca podobny mechanizm stosuje już Twitter.

Author

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Na etacie programuję w JavaScript, w wolnej chwili cykam zdjęcia.

Skomentuj