Ciekawostki technologiczne

Opera GX przedstawia raport na temat frustracji graczy

Pinterest LinkedIn Tumblr

Czy granie w gry powoduje agresję i frustrację wśród graczy? Okazuje się, że tak. A problem dość spory. Utrata panowania nad sobą, frustracja, a nawet gniew podczas grania to nie tylko i wyłącznie tematy popularnych memów. To także także poważny problem przekładający się na samopoczucie wielu graczy.

Wyniki badania

Badanie przeprowadzone przez przeglądarkę Opera GX w Wielkiej Brytanii oraz USA dowiodło, że ​​ponad dwie trzecie grających (65% w Wielkiej Brytanii, 69% w Stanach Zjednoczonych) denerwuje się jeśli rozgrywka nie idzie po ich myśli. Jeszcze większy gniew (85% w Wielkiej Brytanii, 83% w Stanach Zjednoczonych) wywołują lagi lub awarie łącza internetowego. Co prowadzi do wyładowania frustracji w niszczycielski sposób.

Czytaj także: Jaka myszka do gier?

Uszkodzenia sprzętu w wyniku gniewu spowodowanego niepowodzeniem w grze

Jeden na pięciu graczy z Wielkiej Brytanii (19%) i jeden na trzech graczy z USA (29%) przyznaje, że w przypływie gniewu uszkodził sprzęt komputerowy. Zespół Opery GX opublikował materiał wideo przedstawiający Anger Controllera, wyimaginowany zestaw wytrzymałych padów, odpornych nawet na najbardziej ekstremalne przypadki rageowania.

Anger Controller to oczywiście ironia, poruszamy bardzo realny problem radzenia sobie z agresją i złością wśród milionów graczy, które mają negatywny wpływ na ich realne życie. Maciej Kocemba, szef Opera GX

Opera GX nawiązała współpracę z dr. Alokiem Kanojią, znanym również jako dr K. — kształconym na Harvardzie psychiatrą i czołowym orędownikiem zdrowia psychicznego w środowisku graczy. Celem projektu z dr. K jest rozpoczęcie dyskusji i przedstawienia porad, które pomogą graczom kontrolować swój gniew i radzić sobie z frustracjami.

Skala frustracji graczy jest ogromna: większość albo zmagała się z własnymi ataku gniewu, albo padła ofiarą złości innych. Dwie trzecie respondentów (73% w Wielkiej Brytanii, 74% w USA) miało problemy z własnymi wybuchami gniewu, natomiast połowa respondentów (46% w Wielkiej Brytanii, 49% w USA) odczuwa przygnębienie z powodu agresji innych.

Co więcej, 18% respondentów z Wielkiej Brytanii i 32% z USA przyznało, że padło ofiarą przemocy werbalnej, podczas gdy jedna czwarta graczy w Wielkiej Brytanii (25%) i jedna trzecia graczy z USA (38%) stwierdziła, że ​​ich własne pełne agresji komentarze rujnowały atmosferę rozgrywki.

Od ponad 10 lat jestem zaangażowany w świat elektroniki użytkowej, zdobywając szeroką wiedzę i doświadczenie w testowaniu oraz recenzowaniu najnowszych technologii. Moja kariera obejmuje pracę w wiodących firmach technologicznych, gdzie specjalizowałem się w rozwiązywaniu złożonych problemów technicznych oraz doradzaniu w kwestiach wyboru sprzętu. Na moim blogu publikuję dokładne poradniki oraz recenzje urządzeń takich jak smartfony, routery i słuchawki, oferując czytelnikom rzetelne informacje oparte na wieloletnim doświadczeniu i skrupulatnych testach. Moim celem jest dostarczanie treści, które pomagają w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych oraz pełnym wykorzystaniu możliwości nowoczesnej elektroniki.

1 komentarz

  1. Nie ukrywam, że ja też tak mam, ale tylko w grach mocno kompetetywnych, takich jak CS:GO lub League of Legends, tam to się wnerwiałem nie miłosiernie. Dlatego przerzuciłem się na spokojniejsze gierki, a dokładniej na 4X, wpierw w Cywilizację VI się mocno wciągnąłem, a teraz cisnę ostro w Stellaris no i kurde… 😀 Dawno się nie bawiłem tak dobrze w świecie wirtualnym.

Skomentuj