Smartfony Xiaomi od kilku lat cieszą się ogromną popularnością na polskim rynku. Konsumenci chętnie je wybierają ze względu na atrakcyjny stosunek ceny do jakości oraz szeroką ofertę modeli o zróżnicowanym koszcie zakupu. To najważniejsze zalety telefonów od chińskiego producenta, ale nie jest to jedyne wyjaśnienie tego fenomenu. Skąd bierze się popularność smartfonów Xiaomi?
Xiaomi – chińskie, ale dobre
W kulturze popularnej oraz języku potocznym zwykło się uważać, że produkty z Chin są gorsze od zachodnich odpowiedników. Nie jest to jednak do końca prawda, bo chińskie wyroby też mogą prezentować wysoką jakość, a Xiaomi jest tego najlepszym przykładem. Gigant z Państwa Środka już od lat staje w szranki z Apple, Samsungiem oraz pozostałymi producentami smartfonów. Chińska technologia wychodzi z tego starcia z tarczą, a nie na tarczy. Dlaczego?
Jak już wspomnieliśmy, smartfony Xiaomi wyróżniają się atrakcyjnym stosunkiem ceny do jakości. Polscy konsumenci wciąż niechętnie sięgają po chińskie produkty, a do zakupu najczęściej przekonują ich niskie koszty. Gdy spojrzeć na telefony Xiaomi okiem eksperta okazuje się, że w relatywnie niskiej cenie możemy zakupić bardzo dobry smartfon, który w niczym nie ustępuje konkurencyjnym produktom.
Czytaj także: Jakie Xiaomi do 1000 zł?
Marketing Xiaomi drogą do sukcesu?
Choć skuteczne działania marketingowe na rynku smartfonów większości z nas kojarzą się głównie z Samsungiem i Apple, to Xiaomi już od lat wydaje ogromne pieniądze na reklamę wśród polskich konsumentów. Świadczy o to chociażby podpisanie kontraktu z Igą Świątek, która została ambasadorką chińskiej marki. Współpraca ze znaną tenisistką co prawda się już zakończyła, ale Xiaomi wytrwale walczy o polski rynek i reklamuje się na różne sposoby. Marka stara się docierać do klientów, którzy nie interesują się technologią – kusi ich głównie niską ceną, co stanowi wyjątkowo skuteczną strategię marketingową.
Współpraca z sieciami komórkowymi
Choć zakup smartfona bezpośrednio w sklepie internetowym jest najtańszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem, to wielu Polaków wciąż decyduje się wykupić telefon jako dodatek do abonamentu. To droższe rozwiązanie, którego najważniejszą zaletą jest rozłożenie kosztu urządzenia na niewielkie raty. Xiaomi chętnie współpracuje z polskimi sieciami komórkowymi, zapewniając ich klientom możliwość wyboru telefonów z różnych półek cenowych.
Jakość jest najważniejsza
Marketing jest rzecz jasna istotny, ale w praktyce jakość jest znacznie ważniejsza – a pod tym względem smartfony Xiaomi doskonale się sprawdzają. Chińska firma stawia na wydajne podzespoły i sprzedaje naraz aż kilkanaście budżetowych modeli. Różnice pomiędzy ich parametrami technicznymi są raczej niewielkie i dotyczą pojedynczych części, dzięki czemu konsumenci mają szeroki wybór. Firma dba o dobrą jakość nawet w przypadku najtańszych modeli i nie schodzi poniżej jasno ustalonych, minimalnych parametrów. Taka polityka sprawia, że możemy kupić dowolny smartfon Xiaomi i mieć pewność, że sprzęt posłuży nam przez długie lata – a to wszystko za sprawą dwuletniej gwarancji producenta!