Poradniki

Pozycjonowanie: content i linki jako podstawa działań zwiększających widoczność strony w sieci

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Twój biznes doskonale się rozwija. Rosną zyski, a konkurencja zostaje w tyle. Brzmi dobrze, prawda? Co zrobić, by to wszystko stało się rzeczywistością? Zacznijmy od zwiększenia widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwana. Tutaj bardzo ważną rolę odgrywają tytułowe linki i content.

Dlaczego linki i treści mają aż tak duże znaczenie? Na co powinniśmy zwrócić uwagę dziś, a co było istotne kilkanaście lat temu? O tym wszystkim poniżej. Zachęcamy do lektury!

Content is king, czyli o treściach na stronie i ich wpływie na Twój biznes

Treści są ważnym czynnikiem rankingowym Google. Bez wartościowego contentu nie uzyskamy miejsca w TOP10 bezpłatnych wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego powinniśmy zadbać o ciekawe teksty brandowe, unikalne opisy produktów i kategorii, merytoryczne artykuły blogowe.

  • Algorytm Koliber docenia strony z unikalnym, odpowiadającym na zapytanie użytkownika w sposób kontekstowy contentem. Takie witryny uznawane są za wartościowe dla użytkownika, wyświetlane są wyżej w wynikach wyszukiwania. Brak treści lub treści słabej jakości to spadek widoczności.
  • W centrum działań e-marketingowych znajduje się użytkownik. Klienci chcą wiedzieć, co kupują, oczekują konkretnych informacji na temat oferowanych produktów i usług. Wiele osób interesuje się również tym, jakimi wartościami kieruje się dana firma, czym wyróżnia się na tle konkurencji. Treści, nagłówki, a nawet video content czy infografiki są wysoce zalecane.

O czym pamiętać przy tworzeniu treści?

  • naturalne rozmieszczenie fraz kluczowych,
  • hierarchia nagłówków: h1, h2, h4,
  • zastosowanie semantycznych fraz kluczowych,
  • treści zgodne z tematem, odpowiadające potrzebom użytkowników.

Linki zewnętrzne to jak głosy oddawane na Twoją stronę

Linki zewnętrzne to odnośniki, które kierują na naszą stronę www ze źródeł zewnętrznych i, tak samo jak treści, stanowią istotny czynnik rankingowy Google.

  • Wartościowe linki zwiększają wiarygodność naszej strony, a to sprawia, że Google uznaje ją za wartą wyświetlenia.
  • Linki umieszczone w mediach społecznościowych, na portalach zewnętrznych, ciekawe artykuły sponsorowane i eksperckie będą nie tylko budować profil linków, ale  staną się dodatkowym źródłem ruchu na naszej stronie. Duży ruch to większa rozpoznawalność i oczywiście większa szansa na konwersję.

O czym pamiętać przy budowie profilu linków?

  • liczba linków prowadzących na naszą stronę powinna wzrastać regularnie, naturalnie,
  • najlepiej, aby linki pochodziły z miejsc tematycznie związanych z naszym biznesem,
  • choć z punktu widzenia pozycjonowania największe znaczenia mają linki z atrybutami dofollow, na naszą stronę powinny prowadzić również linki z atrybutem nofollow.

Linki i content ‒ jak to wyglądało w dawnych czasach

Jak dawniej wyglądała budowa profilu linków i w jaki sposób tworzone były treści?  Przebiegało to inaczej niż dziś. Wykorzystanie metod, które działały kilkanaście lat temu, dziś może nam jedynie zaszkodzić.

Dawniej kluczową rolę odgrywała liczba linków. Doprowadziło to do powstania farm linków, słabej jakości stron zapleczowych. Na pozycjonowaną stronę prowadziło zazwyczaj bardzo dużo linków kiepskiej jakości.

A jak wyglądała kwestia contentu na stronach? Skupiano się przede wszystkim na tym, by główna fraza kluczowa pojawiła się jak najwięcej razy w treści. Skutek? Teksty nie były przyjazne i wartościowe dla użytkownika. Częste były też praktyki w postaci maskowania głównej frazy kluczowej, na przykład zapełniania frazą tła strony o takim samym kolorze. Takie działania dziś także mogą nam tylko zaszkodzić.

Content i linki ‒ co oprócz tego?

O czym jeszcze powinniśmy pamiętać, oprócz linków zewnętrznych i contentu? Na uwadze powinniśmy mieć:

  • linkowanie wewnętrzne ‒ umożliwia poruszanie się w obrębie strony, podnosi jakość indeksacji,
  • optymalizacja prędkości ładowania ‒ im strona szybciej się ładuje, tym lepiej, zarówno dla użytkowników, jak i pod kątem widoczności naszej strony www,
  • certyfikat SSL ‒ bezpieczeństwo stron odgrywa dużą rolę. Strony uznane za niebezpieczne są opuszczane przez użytkowników i zajmują niższe pozycje w rankingu.

1stplace.pl ‒ pozycjonowanie (i nie tylko) dla Twojego biznesu

Pozycjonowanie, które przynosi efekty? Działania zgodne z wytycznymi Google, przynoszące mierzalne rezultaty? Pomoc specjalistów z 1stplace.pl będzie niezbędna. 1stplace.pl to agencja e-marketingowa, która zajmuje się pozycjonowaniem stron www i sklepów e-commerce. Oferta wspomnianej agencji to także projektowanie i budowa sklepów i stron www, a także kampanie Google & Facebook Ads.

Już dziś podstaw na sukces. Zadbaj o widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i ciesz się z większych zysków.

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Z zawodu jestem programistą JavaScript.

Skomentuj