Od kilku lat niemal każdy prosperujący biznes korzysta z kilku kanałów przekazu. Do swoich odbiorców przedsiębiorcy zwracają się nie tylko poprzez stronę internetową, lecz także za pomocą mediów społecznościowych. Na jakie social media warto postawić przy prowadzeniu firmy? Podpowiadamy.

Social media – konieczność dla firm?

Prowadzisz biznes i zastanawiasz się, czy warto inwestować czas i pieniądze na wprowadzenie mediów społecznościowych? Cóż, w obecnych czasach social media to stały i niezbędny element w promowaniu działalności gospodarczej. W ten sposób możesz skrócić dystans między firmą a odbiorcami, przedstawić skład pracowników, opowiedzieć o najnowszych produktach czy pokazać najciekawsze wydarzenia, w jakich twoja firma brała udział. Chcesz, aby Twoje działania w sieci przełożyły się na realny zysk? Ofertę jednej z najskuteczniejszych na rynku agencji social media znajdziesz tu: https://obtk.pl/social-media/.

Zidentyfikuj swoją grupę docelową

Najważniejszym elementem w prowadzeniu kanałów mediów społecznościowych jest odpowiednie dopasowanie grupy docelowej. Dlaczego ma to znaczenie? Przykładem może być firma zajmująca się np. produkowaniem materacy medycznych, która chce trafić do seniorów. Jeśli na swój główny kanał wybierze TikToka, raczej taka kreacja będzie skazana na porażkę, ponieważ właśnie tam głównymi odbiorcami są osoby młode, które nie zainteresują się takimi produktami.

Dla kogo Facebook?

Ekspansja i popularność Facebooka spowodowały, że kolejne aplikacje i miejsca społecznościowe pojawiały się zewsząd. To prekursorskie miejsce w internecie jest zazwyczaj pierwszym kanałem social mediowym, na jakie decyduje się dana firma. Niezależnie od branży, Facebook zastępuje już nawet strony internetowe, których część z przedsiębiorstw już w ogóle nie zakłada i nie aktualizuje. Niemal 4 miliardy użytkowników wskazują na to, że z tego kanału korzysta naprawdę ogromna grupa, w różnym wieku i o odmiennych zainteresowaniach. Dodana z czasem opcja Facebook Business, przekształcona obecnie w Meta Business Suite and Business Manager, pozwala dodatkowo na targetowanie treści sponsorowanych do konkretnie wyselekcjonowanej grupy.

Dla kogo Instagram?

Instagram to social medium przeznaczone dla estetów. To tam znajdziesz najpiękniejsze fotografie w internecie, dlatego też komunikowanie się przez to medium jest idealnym rozwiązaniem, jeśli twoja firma należy do branży modowej, lifestyle, architektonicznej, design czy biżuteryjnej. Ładne zdjęcia, odpowiednie hasztagowanie i wykorzystywanie funkcji stories w łatwy sposób umożliwia budowanie społeczności. Dodatkowo, po fuzji z Facebookiem, na Instagramie można również wykorzystywać wiele narzędzi do analizowania zasięgów, odbiorców i contentu w obrębie kanału.

Dla kogo Youtube?

Głównie kojarzony jako kanał do słuchania muzyki. To medium społecznościowe coraz częściej wykorzystywane jest jako platforma edukacyjna. Webinary, dyskusje, szkolenia, wywiady, warsztaty i wiele innych formatów filmowych szczególnie w czasach pandemii zostało używanych jako miejsce komunikacji biznesu z odbiorcami. Również filmy reklamowe produktów, wydarzeń czy całych marek to niezbędna część kanału firmowego na YouTubie.

Dla kogo TikTok?

TikTok jest jednym z najmłodszych, lecz najprężniej działających mediów społecznościowych. Zastanawiasz się, dla kogo TikTok i czy sprawdzi się w twojej firmie? To dobre miejsce do eksperymentowania z formatami krótkiego wideo, lekcjami montażu filmowego czy pokazania zabawniejszej strony twojego biznesu. To social medium szczególnie trafia do grupy nastoletniej, jednak coraz więcej firm decyduje się na poważniejszy przekaz i dotarcie do starszej grupy docelowej.

Podsumowanie

Oczywiście, część z firm upiera się przy tym, aby być obecnym na każdym z podanych mediów społecznościowych. Nie jest to jednak dobra taktyka. Pamiętaj o tym, że aby kreacje były interesujące i przekładały się na efektywność, trzeba poświęcić odpowiednie środki na ich przygotowanie – nie tylko finansowe, jak roboczogodziny pracowników czy wynajęcie agencji, a także finansowanie treści sponsorowanych. Lepiej zacząć od jednego kanału social mediów dopasowanych do konkretnej grupy odbiorców, a z czasem, przy wzrastającej popularności, eksperymentować z kolejnymi.

Author

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Z zawodu jestem programistą JavaScript.

Skomentuj