Wielu właścicieli witryn internetowych pokłada duże nadzieje we współpracy ze specjalistą SEO. Jak zmierzyć sukces działań mających na celu optymalizację? Czy konieczna jest długofalowa współpraca?

Podjęcie działań mających na celu optymalizację ma prowadzić do poprawienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei generuje na stronie większy ruch organiczny, bardzo cenny dla właścicieli sklepów internetowych, portali różnego rodzaju i w zasadzie wszystkich posiadaczy witryn online. Ten, który powstaje ze pośrednictwem kampanii, zazwyczaj gwałtownie zwiększa swoje natężenie w wyniku działań marketingowych, a następnie się wygasza.

Ruch powstały w wyniku pozycjonowania, to natomiast samonapędzająca się machina. Im lepsza pozycja strony w Google, tym więcej ludzi będzie ją odwiedzać. A im więcej ludzi będzie ją odwiedzać, tym bardziej ugruntowuje się jej pozycja w Google!

Ten magiczny efekt w rzeczywistości jest wynikiem przemyślanych działań – nie jednorazowych, a ciągłych. Nie wystarczy zoptymalizowanie strony pod wytyczne specjalisty SEO – witryna powinna być regularnie optymalizowana pod kątem zmieniającego się rynku. Muszą się na niej również pojawiać nowe treści z dużą regularnością.

Google Search Console – narzędzie do mierzenia widoczności strony w Google

Pierwszym narzędziem, które Ci sugerujemy, jest Google Search Console – praktyczne i bezpłatne narzędzie umożliwiające sprawdzenie ilości pojawień się Twojej strony w wynikach wyszukiwania i kliknięć w nią. To bardzo istotne, ponieważ pozwala zweryfikować, czy cel współpracy został spełniony – zwłaszcza w przypadku pierwszego wskaźnika.

Google Analytics – kompleksowe narzędzie do monitorowania wyników optymalizacji

Dobrym sposobem na śledzenie efektów działań pozycjonujerom jest monitorowanie ruchu na stronie za pośrednictwem Google Analitycs. To narzędzie, z którego korzystają wszyscy SEOwcy w swojej pracy. Dla postronnych ta aplikacja online może być nieco zawiła i niezrozumiała. Warto jednak poznać jej podstawowe funkcje, aby móc sprawdzić, czy współpraca z agencją SEO przynosi miarodajne efekty.

Należy pamiętać, że jeszcze przed jej rozpoczęciem konieczne jest ustawienie w programie rodzaju konwersji, na którym Ci zależy. To właśnie przez jej pryzmat będziesz przefiltrowywać rezultaty optymalizacji. Pamiętaj, aby kontrolować ruch organiczny – to na niego mają wpływ działania agencji SEO. Uwzględnianie również ruchu pochodzącego z kampanii zafałszuje ogląd rezultatów.

Jak nadzorować efekty pracy agencji SEO?

Współpraca z agencją SEO to dziś podstawa, jeśli zależy Ci na sukcesie komercyjnym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że może niemało kosztować. Nic więc dziwnego, że zleceniodawcom zależy na weryfikacji realnego wpływu działań agencji na funkcjonowanie strony. Powyżej wymienione narzędzia Ci w tym pomogą.

Mówiąc o tym, jak nadzorować pracę agencji SEO, nie należy zapominać o… zdrowym rozsądku. Często zdarza się, że klienci chcą natychmiastowych wyników – tymczasem działania prowadzące do optymalizacji strony nie przynoszą efektów od razu. Czasami jest to kwestia tygodni lub nawet miesięcy. Dlatego należy wykazać się wyrozumiałością i dowiedzieć się nieco na temat SEO przed rozpoczęciem współpracy.

Szukasz godnego zaufania partnera? Sprawdź Fabrykamarketingu.pl.

Author

Uwielbiam nowe technologie oraz wszelkiego rodzaju gadżety (ale tylko te użyteczne). Pochłaniam nowości i ciekawostki związane z technologią. Uważam, że technologia może nam bardzo pomóc (o ile będzie używana z rozwagą). Na etacie programuję w JavaScript, w wolnej chwili cykam zdjęcia.

Skomentuj