Tablety sprzedają się coraz lepiej, a ich liczba rośnie także w Polsce. Głównie kupują je ci, którzy uwielbiają technologiczne nowinki, ale także ze względu na swój zakres funkcji znajdują one szersze zastosowanie także w biznesie.

Tablet to mobilne urządzenie, przenośny komputer, który ma wymiary większe niż telefon komórkowy. Jest obsługiwany poprzez ekran dotykowy, nie ma klawiatury. Również nie posiada nośników wymiennych, ponieważ bazuje na wewnętrznym dysku twardym. Wyposażony jest w wewnętrzne karty przeznaczone do bezprzewodowej łączności z internetem, w tym Wi-Fi, LTE, 3G czy GSM.

Pierwsze tablety, w potentata w tej branży – marki Apple, pojawiły się w sprzedaży w 2010 roku. Od tego czasu znalazły wielu wielbicieli, którzy obecnie nie wyobrażają sobie bez nich życia. Obecnie w sprzedaży znajduje się wiele różnych modeli tabletów, które różnią się pomiędzy sobą przekątnymi ekranu, podzespołami, systemami operacyjnymi i oczywiście cenami.

Czytasz, grasz, uczysz się, oglądasz TV – tablet może wszystko!
Dzięki swojej wszechstronności tablety są w stanie zastąpić wiele innych urządzeń i obiektów. Można czytać na nich książki, dzienniki i magazyny, także można oglądać telewizję i filmy, grać w różnego rodzaju gry, uczyć się, przeglądać strony internetowe, robić zakupy, także komunikować się ze znajomymi z wykorzystaniem mediów społecznościowych czy komunikatorów takich jak Skype. Tablet jest zatem o wiele bardziej poręcznym laptopem, a jego duży ekran powoduje, że także jest on łatwiejszy w obsłudze niż smartfon.

Jak wykorzystać tablet w pracy?
Tablety są także doskonałym rozwiązaniem w pracy – dzięki nim można przeglądać dokumenty i mieć je zawsze przy sobie, oglądać prezentacje, korzystać z oprogramowania biznesowego, komunikować się z klientami oraz współpracownikami, sprawdzać pocztę elektroniczną, aby wspomnieć tylko o kilku przykładowych czynnościach.

 

Tablety chętnie kupowane są zwłaszcza przez tych pracowników i pracodawców, dla których ważna jest mobilność. Dzięki temu, że tablet może łączyć się z Internetem bezprzewodowo, jednocześnie także jego użytkownik jest w stanie od razu uzyskać dostęp do potrzebnych mu danych.

Ile trzeba zapłacić za tablet?
Ceny tabletów uzależnione są w dużej mierze od ich parametrów technicznych – typu zastosowanego procesora, pamięci RAM, także ekranu – jego przekątnej oraz jakości wykonania. Ceny rozpoczynają się już od około 200 złotych, kończą natomiast na ponad 2000 złotych. Warto polować na okazje i kupować w internecie, żeby zapłacić jeszcze mniej.