Microsoft wprowadził kilka aktualizacji do swojej platformy SharePoint Online. Dzięki nim usprawni się przeprowadzanie audytów, raportowanie i przechowywanie firmowych danych. Ci, dla których to wciąż za słabe funkcjonalności, mogą skorzystać z podrasowanej wersji aplikacji Microsoftu.

Wymiana informacji, szybki dostęp do danych i dokumentów firmy, raportowanie to niezmiernie istotne aspekty działalności średnich, dużych, a zwłaszcza bardzo dużych przedsiębiorstw. Usługa SharePoint zapewnia łatwe gromadzenie, archiwizowanie danych i obieg informacji, a nawet wspomaga codzienną komunikację między pracownikami, managerami i zarządem. Dostęp do aplikacji jest możliwy niemal z każdego urządzenia.

Z aplikacji webowej SharePoint można korzystać za pośrednictwem usługi opartej na chmurze hostowanej przez Microsoft. Firmy mogą zdecydować się również na wdrożenie Programu SharePoint Server i obsługiwać go z poziomu własnych zasobów lokalnych. W ramach strategii koncernu informatycznego z okienkami platforma SharePoint, One Drive i inne usługi Microsoft są zintegrowane z pakietem Office 365.

Nagrywanie czynności użytkownika

Nowe funkcjonalności otrzymali administratorzy usługi SharePoint Online oraz OneDrive for Business. Właściele usługi udostępnianej w chmurze po aktualizacji otrzymali możliwość raportowania czynności użytkowników. Po włączeniu funkcji Compliance Center Reports, administratorzy są w stanie prześledzić historię usuwania, przenoszenia i dodawania plików czy folderów. Raporty mogą być dostosowane według poleceń użytkownika do interesującego przedziału czasowego.

Microsoft przesunął również ograniczenia co do wielkości plików umieszczanych na platformie OneDrive for Business. Konta tego typu mogą teraz obsługiwać do 10 GB transferu wgrywanych danych. W ten sposób firmy nie są zmuszone do rozpraszania plików o dużych rozmiarach na wielu różnych nośnikach. Usprawnienia doczekała się także obsługa wiadomości e-mail wysyłanych z aplikacji Exchange Online.

Rozwiązania na bazie SharePoint

Wdrożenie platformy SharePoint poprawia funkcjonowanie przedsiębiorstwa i ułatwia zarządzanie wiedzą, informacjami, portalami firmowymi, automatyzuje procesy biznesowe. Warto w pełni wykorzystać funkcjonalność tej aplikacji webowej od Microsoftu. Firmy partnerskie koncernu informatycznego mogą dodatkowo poszerzać właściwości produktów o własne autorskie rozwiązania. Polskie przedsiębiorstwo z branży ICT oferuje pakiet modułów stworzony na bazie SharePoint 2013. Ericpol – Microsoft Gold Partner – zajmuje się zarówno wdrożeniami i utrzymaniem systemów do zarządzania biznesem, jak i tworzeniem własnych funkcjonalności.

Wśród rozwiązań Ericpol SharePoint znajdują się następujące systemy IT:

OneFlow

Wielomodułowy system służący do adaptacyjnego zarządzania procesami biznesowymi i obiegiem dokumentów na platformie SharePoint. System pozwala konfigurować etapy procesu i zarządzać nimi, a także definiować i konfigurować zdarzenia. Aplikacja gromadzi i analizuje dane, a następnie wyświetla rekomendacje dla administratora.

EPOL SEK

System skonstruowany specjalnie z myślą o pracy w nowoczesnym sekretariacie. Posiada on dedykowane formularze do wprowadzania zadań, dostarcza raporty i widoki danych. System pozwala również na rejestrowanie korespondencji wewnętrznej, jak i zewnętrznej. przychodzącej i wychodzącej.

EPOL Org

To jedna z bardziej rozbudowanych aplikacji do obsługi funkcji administracyjnych i operacyjnych. Rozwiązanie to pomaga prowadzić wewnętrzne sprawy kadrowe oraz firmowe wydatki. Praktycznymi funkcjonalnościami są zarządzanie dostępnością pracowników z uwzględnieniem wniosków urlopowych, wprowadzanie raportów dotyczących przetwarzania dokumentów księgowych czy możliwość ustawienia widełek kasowych dla pracowników odpowiedzialnych za fakturowanie.

EPOL PR

System ten wspiera pracę grupową wewnątrz firmy oraz tworzenie prezentacji dokumentów lub zbioru danych. Aplikacja jest wyposażona w biblioteki służące do wersjonowania, zatwierdzania i ewidencjonowania dokumentów. Są one zintegrowane z dokumentami w formatach pakietu Office 2010 i nowszych.

Specjaliści Ericpola są w stanie dostarczyć oprogramowanie najwyższej jakości oraz zadbać o kompleksowe wdrożenie platformy SharePoint. Z dodatkowymi funkcjonalnościami aplikacja pozwala na bezproblemowe i wydajne zarządzanie procesami biznesowymi.