Prowadzenie sklepu internetowego to nie lada wyzwanie. Właściciel e-commerce’a musi zmierzyć nie tylko z innymi konkurentami on-line, ale także ze sklepami stacjonarnymi. W jaki sposób zwiększyć szansę i przewagę nad bliźniaczymi firmami?

E-sklepy w Polsce nie są jeszcze idealne. Daleko im do zagranicznych tworów, choć co trzeba przyznać – rozwój rynku e-commerce w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc. Co więc zrobić, aby oprócz ilości zaprezentować odpowiednią jakość?

Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie musimy postawić kontrpytanie. Dlaczego nadal większość ludzi wybiera zakupy w sklepach stacjonarnych? Odpowiedź wbrew pozorom jest bardzo prosta. Chodzi o czynnik ludzi. Konsumenci są często bardzo niezdecydowani. Potrzebują porady, rozmowy, wsparcia w procesie zakupowym. Na chwilę obecną lwia część sklepów on-line nie posiada żadnych rozwiązań wspomagających proces zakupowy. Klient na stronie, czy też w sklepie www jest pozostawiony sam sobie.

Dlaczego więc Twój sklep nie generuje odpowiednich przychodów? Zapewne klienci wybrali konkurencję. Wybrali sklep, w którym poczuli się 100% pewni, że zakup, którego dokonują jest przemyślany i bezpieczny.

To bardzo ważne, aby zbalansować pomoc dla klienta. Z jednej strony nie może być ona nachalna. Z drugiej zaś musi być przemyślana i rozpoczęta w idealnym momencie. Jednym z rozwiązań idealnych do tego typu zadań jest wirtualny asystent. Narzędzie to cechuje się nie tylko wysoką skutecznością w finalizacji koszyka, ale także ogromnym zaufaniem ze strony klientów. 90% sklepów, w których zainstalowano livechat wykazywało znaczną poprawę takich wskaźników jak średni czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń, czy ilość odsłon wygenerowanych przez jednego użytkownika.

Dodatkowe plusy korzystania z LiveChat’a:

  • zwiększenie prawdopodobieństwa rezygnacji/opuszczenia koszyka
  • zmniejszenie kosztów rozmów telefonicznych
  • zwiększenie zasobów czasowych w firmie
  • dodatkowe statystyki wpsomagające optymalizację sklepu online

Jak podkreśla Marcin Strzałkowski, Dyrektor Zarządzający InteliWISE: „Z perspektywy sprzedawcy czat nie ma praktycznie konkurencji, jeśli chodzi o zaproponowanie pomocy, asysty kupującemu. Nie może do niego zadzwonić, bo nie zna numeru telefonu, ale widzi historię aktywności kupującego w sklepie i może go zaprosić do rozmowy czatowej”.