Pozycjonowanie stron samo w sobie, czy „złote czasy” SEO, stopniowo odchodzą w zapomnienie. Największą tajemnicą pozycjonowania lub oczywistym faktem, o którym jednak nie wszyscy wiedzą, jest rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, działania wybiegające znacznie poza sam schemat SEO.

Krótko na temat historii

Pamiętam nieodległe czasy, kiedy bez większych wysiłków można było wprowadzić niemal każde słowo kluczowe do top 10 wyników wyszukiwania Google. W pewnym sensie nadal tak jest, jednak stosowanie automatycznych systemów czy linków, których trwałość pozostawia wiele do życzenia z pewnością daleko nas nie zaprowadzi. W tym miejscu zapewne wielu zaprotestuje twierdząc, że nie ma sensu inwestować w stabilne pozycjonowanie czyli mocne linki, skoro niskim nakładem pracy i czasu, można wprowadzić stronę do top 10 Google. Pewnie może się to jeszcze czasem udać, ale domena pozycjonowana tanim kosztem, prędzej czy później wpadnie w filtr.

Jak to wygląd teraz?

Obecnie działania SEO to jedna ze specjalistycznych dziedzin marketingu internetowego. Jeśli chcemy prowadzić skuteczne pozycjonowanie, działania reklamowe muszą być bardzo zróżnicowane i wykraczać poza typowy link building. Obecne czasy to przede wszystkim content marketing, którego nie wolno lekceważyć. Dziś liczy się jakość, która do pewnego stopnia gwarantuje skuteczność. Doskonałym potwierdzeniem tego, jest fakt, że niemal konieczne stało się linkowanie na tzw brand. Dywersyfikacja linkowania musi być duża. Dotyczy to nie tylko źródeł linkowania, ale też samych fraz pozycjonowanych. Dziś jak nigdy wcześniej należy zwracać ogromną uwagę na optymalizację strony internetowej.

Podsumowując

Pozycjonowanie po roku 2015 to głównie jakość i jeszcze raz jakość w połączeniu z obszernym marketingiem internetowym. Tylko dzięki kompleksowości i przemyślanej strategii dostosowanej do klienta, wprowadzisz do wyszukiwarki odpowiednią treść i wynik dla użytkownika. Dzięki temu będziesz w stanie osiągnąć zadowalający wynik, który z pewnością przełoży się na konwersję.

Artykuł napisany przez:

Jakub Wasielewski, właściciel agencji The First – pozycjonowanie stron Toruń, sprawdź.