Kolejne znane firmy internetowe mówią „nie” kryptowalutom. Tymi firmami są Google i Twitter. Na początku lutego pisałem o Facebooku, który jako pierwszy z większych graczy zakał tego typu reklam.

Google będzie blokował reklamy kryptowalut od czerwca 2018

W przypadku Google głównym powodem do blokowania reklam krytowalut jest troska o swoich użytkowników. Chodzi o ryzyko związane z inwestowaniem w kryptowaluty oraz różnego rodzaju przekręty związane z nimi.

Scott Spencer, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju reklam w Google, powiedział w wywiadzie dla CNBC:

Nie mamy kryształowej kuli, która powie nam w jakim kierunku będzie podążała branża kryptowalut. Widzieliśmy za to wystarczająco dużo przykładów szkód i potencjalnych zagrożeń dla naszych konsumentów. Dlatego do tematu kryptowalut podchodzimy z dużą ostrożnością.

Zmiany w Google będą wprowadzone w życie w czerwcu tego roku.

Twitter zmieni regulamin w ciągu dwóch tygodni

Jeśli chodzi o Twittera, to zmiany będą wprowadzone w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Wg informacji do jakich dotarł Sky News zakazem mają być objęte reklamy ofert pierwotnych tokenów (ICO), portfeli kryptowalut jak i sama sprzedaż kryptowalut. Giełdy krytpowalut też będą objęte nowymi restrykcjami.