Premiera Playstation®VR – Wirtualna rzeczywistość, którą możesz poczuć

0
Posted 13 października 2016 by shpyo in Aktualności

Warszawa, 13 października 2016 r. – Dzięki dzisiejszej premierze PlayStation®VR (PS VR), zestawu VR na konsolę PlayStation®4 (PS4™), Sony Interactive Entertainment Europe (SIEE) przenosi rozrywkę na nowy poziom. Od tej pory gracze będą mogli całkowicie zanurzyć się w świecie gier i przenieść w wirtualną rzeczywistość. Z chwilą światowej premiery gogle PS VR stały się dostępne w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Australii, czyli najważniejszych regionach obsługiwanych przez SIEE. Kolejny etap premiery zaplanowany jest na 24 stycznia 2017 r. *1

playstation-vr1

Gogle PS VR są kompatybilne z ponad 40 milionami urządzeń PS4, które zostały zakupione do tej pory przez graczy na całym świecie. Do dyspozycji użytkowników jest 30 tytułów, w tym kilka propozycji dostępnych wyłącznie na PS VR, takich jak Rez Infinite (Monstars & Enhance Games), Batman™: Arkham VR (RockSteady i Warner Bros Interactive Entertainment), DRIVECLUB VR oraz RIGS Mechanized Combat League (SIE Worldwide Studios). Do końca roku miłośnicy wirtualnych wrażeń będą mogli wybierać spośród około 50 tytułów dedykowanych na PS VR.*2

playstation-vr2

„Z ogromną radością wprowadzamy element rzeczywistości wirtualnej do PlayStation 4” – powiedział Jim Ryan, dyrektor ds. globalnej sprzedaży i marketingu, SIE oraz prezes SIEE. Dzięki PS VR gracze znajdują się w samym centrum akcji i mogą zagłębić się w fascynujących, nieodkrytych światach. PS VR to przełom w rozrywce domowej. Żeby się o tym przekonać, trzeba tego doświadczyć.

Grając na PS VR, użytkownik ma wrażenie, że nie tylko psychicznie, a wręcz fizycznie obcuje z wirtualnym światem gry. Uzyskanie tak realistycznych przeżyć jest możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych, takich jak śledzenie ruchów głowy w zakresie 360°, szerokie pole widzenia, duża częstotliwość odświeżania oraz autorska binauralna  trójwymiarowa technologia dźwięku. Aby umożliwić graczom swobodne odkrywanie wirtualnych krain oraz intuicyjne wchodzenie w interakcje z postaciami ze świata gry, gogle PS VR są pełni kompatybilne z urządzeniami peryferyjnymi takimi jak, pady PlayStation®Move, bezprzewodowy DUALSHOCK®4 czy zapowiadany PS VR Aim Controller.

PS VR oferuje także funkcję „towarzyszącego ekranu” (Social Screen), dzięki czemu osoby nienoszące gogli mogą śledzić na ekranie telewizora to, co widzi gracz w goglach oraz brać udział w grze wspólnie z osobą korzystającą z zestawu VR. Z tej funkcjonalności korzystają takie gry jak na przykład PLAYROOM VR (SIE WWS), która będzie dostępna dla właścicieli PS VR do pobrania za darmo. Gracze będą mogli przekonać się na własnej skórze, jak wyjątkowe emocje oferuje tryb multiplayer PS VR, kiedy korzysta się z niego w gronie rodziny i przyjaciół.

playstation-vr3

Debiutowi PS VR towarzyszy szeroki i zróżnicowany wybór gier od Sony i partnerów zewnętrznych, np.: EVE: Valkyrie (CCP Games), Thumper (Drool), 100ft Robot Golf (No Goblin), Job Simulator (Owlchemy Games), Superhypercube (Polytron), Battlezone (Rebellion), Eagle Flight (Ubisoft), Here They Lie™, PlayStation®VR WORLDS oraz Until Dawn™: Rush of Blood (SIE WWS).

Nad tytułami na PS VR pracuje ponad 230 deweloperów i wydawców*3, a portfolio gier będzie systematycznie poszerzane. Wśród najbardziej oczekiwanych tytułów znajdują się RESIDENT EVIL® 7 biohazard (Capcom Co., Ltd), ROBINSON: THE JOURNEY™ (Crytek), Star Wars™ Battlefront™ Rogue One: X-wing VR Mission (Electronic Arts Inc.)*4, Star Trek: Bridge Crew (Ubisoft) oraz Farpoint (SIE WWS).

Poza bogatym wyborem gier, użytkownicy będą mogli cieszyć się także całym wachlarzem doświadczeń w rzeczywistości wirtualnej oraz korzystać z aplikacji opracowywanych specjalnie na potrzeby PS VR, np. Allumette (Penrose), Invasion! (Baobab), Kismet (PsyOp), Within, LittlStar, Vrideo czy The Martian (Fox). *5

Aby dowiedzieć się więcej o wymaganiach sprzętowych PS VR, odwiedź stronę

https://www.playstation.com/en-gb/explore/playstation-vr/tech-specs/

Uwaga: materiały prasowe PS VR są dostępne pod adresem http://scee-press.com/.

*1 Regiony SIEE objęte premierą 13 października 2016 r.: Wielka Brytania,Francja, Niemcy, Hiszpania, Australia, Włochy, Irlandia, Austria, Szwajcaria, Portugalia, Nowa Zelandia, Polska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Dania, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Belgia, Holandia, Luksemburg, Rosja, Czechy, Słowacja i Grecja.
Regiony SIEE objęte premierą 24 stycznia 2017 r.: Kuwejt, Katar, Bahrajn, Oman, RPA, Turcja, Indie, Węgry, Słowenia, Chorwacja, Bułgaria, Rumunia, Ukraina, Kazachstan, Izrael, Cypr, Malta i Islandia
*2 Informacja z 13 października 2016 r. Premierowe tytuły gier mogą się różnić zależnie od kraju/regionu. Daty premier poszczególnych tytułów mogą się zmieniać.
*3 Dane z 13 października 2016 r.
*4 Wymagana jest gra Star Wars™ Battlefront
*5 Dostępność aplikacji rozrywkowych może się różnić zależnie od regionu. Użytkownicy ponoszą stosowne opłaty za korzystanie z aplikacji.

###

O firmie Sony Interactive Entertainment Europe

Firma Sony Interactive Entertainment Europe (SIEE) z siedzibą w Londynie w Wielkiej Brytanii jest odpowiedzialna za markę PlayStation® oraz rodzinę produktów i usług dostępnych w 109 obszarach obsługiwanych przez SIEE jako regionalna centrala firmy Sony Interactive Entertainment (SIE). PlayStation tworzy na rynku innowacyjne rozwiązania od czasu premiery pierwszej konsoli PlayStation w Japonii w 1994 r. Rodzina produktów i usług PlayStation obejmuje: PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation®Original oraz uznane programy na PlayStation autorstwa SIE Worldwide Studios. Firma SIE z siedzibą w San Mateo w Kalifornii jest spółką zależną Sony Corporation, z udziałami w pełni należącymi do Sony Corporation

„PlayStation” i „DUALSHOCK” to zarejestrowane znaki handlowe Sony Interactive Entertainment Inc. „PS4” to znak handlowy należący do tej samej firmy.
Wszystkie pozostałe znaki handlowe stanowią własność innych podmiotów.

About the Author

shpyo


0 odpowiedzi



Skomentuj jako pierwszy


Dodaj odpowiedź


(wymagane)