Analityka webowa dla każdego – Analytics

0
Posted 25 września 2015 by shpyo in Marketing

Każdy, kto poważnie myśli o swojej stronie, czy to firmowej czy prowadzonej hobbystycznie, a już zdecydowanie właściciele e-sklepów, powinni zaprzyjaźnić się z narzędziem Google Analytics.

 

Narzędzie to daje nam możliwość przyjrzenia się temu, co dzieje się na naszej witrynie, jak zachowują się odwiedzający ją użytkownicy, skąd pochodzą, czy nie mają trudności w poruszaniu się po stronie, jak długo na niej przebywają, jak na nią trafili i wielu innym cennym informacjom. Doświadczeni marketingowcy wiedzą, że bez takiej analizy, nie da się dobrze zaplanować działań promocyjnych w Internecie. Jednak dla przedsiębiorcy, który chce własnymi siłami zająć się marketingiem internetowym, pierwszy kontakt z Google Analytics może wydawać się bezcelowy, a to dlatego, że same suche fakty i dane statystyczne nie dadzą nam wszystkich odpowiedzi, jeśli nie umiemy ich odpowiednio zinterpretować i wyciągać konstruktywnych wniosków. Dlatego nie należy się śpieszyć, a pochylić się nad tym zagadnieniem, popróbować wielu rozwiązań, posprawdzać, co się kryje pod każdym poleceniem w menu. Każde zachowanie użytkownika, czyli naszego potencjalnego klienta, jest podpowiedzią, co należy usprawnić w samej witrynie, by była bardziej przyjazna i przejrzysta, jak też, co należałoby uczynić, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

 

Aby wiedzieć, czy strona spełnia nasze oczekiwania, musimy mieć ustalone cele, które ma ona realizować (czy ma przyciągać jak największą liczbę unikalnym użytkowników, czy prowadzić i skłaniać do zakupu, a może do wypełnienia formularza kontaktowego, czy do pobrania pliku z ofertą itp.). Prowadząc sklep, dzięki zakładce e-commerce, możemy przyjrzeć się, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem i jakie płyną z tego zyski oraz jakiego czasu potrzebują internauci, by dokonać wyboru o zakupie.

 

Google Analytics to dopiero wstęp do profesjonalnej analityki webowej, ale też podstawa, bez której ciężko sobie wyobrazić marketing internetowy.


About the Author

shpyo


0 odpowiedzi



Skomentuj jako pierwszy


Dodaj odpowiedź


(wymagane)