Jak pozycjonować stronę po roku 2015

5
Posted Maj 3, 2015 by Jakub in Marketing

Pozycjonowanie stron samo w sobie, czy „złote czasy” SEO, stopniowo odchodzą w zapomnienie. Największą tajemnicą pozycjonowania lub oczywistym faktem, o którym jednak nie wszyscy wiedzą, jest rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, działania wybiegające znacznie poza sam schemat SEO.

 

Krótko na temat historii

Pamiętam nieodległe czasy, kiedy bez większych wysiłków można było wprowadzić niemal każde słowo kluczowe do top 10 wyników wyszukiwania Google. W pewnym sensie nadal tak jest, jednak stosowanie automatycznych systemów czy linków, których trwałość pozostawia wiele do życzenia z pewnością daleko nas nie zaprowadzi. W tym miejscu zapewne wielu zaprotestuje twierdząc, że nie ma sensu inwestować w stabilne pozycjonowanie czyli mocne linki, skoro niskim nakładem pracy i czasu, można wprowadzić stronę do top 10 Google. Pewnie może się to jeszcze czasem udać, ale domena pozycjonowana tanim kosztem, prędzej czy później wpadnie w filtr.

 

Jak to wygląd teraz ?

Obecnie działania SEO to jedna ze specjalistycznych dziedzin marketingu internetowego. Jeśli chcemy prowadzić skuteczne pozycjonowanie, działania reklamowe muszą być bardzo zróżnicowane i wykraczać poza typowy link building. Obecne czasy to przede wszystkim content marketing, którego nie wolno lekceważyć. Dziś liczy się jakość, która do pewnego stopnia gwarantue skuteczność. Doskonałym potwierdzeniem tego, jest fakt, że niemal konieczne stało się linkowanie na tzw brand. Dywersyfikacja linkowania musi być duża. Dotyczy to nie tylko źródeł linkowania, ale też samych fraz pozycjonowanych. Dziś jak nigdy wcześniej należy zwracać ogromną uwagę na optymalizację strony internetowej.

 

Podsumowując

Pozycjonowanie po roku 2015 to głównie jakość i jeszcze raz jakość w połączeniu z obszernym marketingiem internetowym. Tylko dzięki kompleksowości i przemyślanej strategii dostosowanej do klienta, wprowadzisz do wyszukiwarki odpowiednią treść i wynik dla użytkownika. Dzięki temu będziesz w stanie osiągnąć zadowalający wynik, który z pewnością przełoży się na konwersję.

 

 

Artykuł napisany przez:

Jakub Wasielewski, właściciel agencji The First – pozycjonowanie stron Toruń, sprawdź.


5 odpowiedzi


  1.  

    Interesuje się SEO i dobrze wiedzieć jak skutecznie pozycjonować strony. Z roku na rok zmieniają się kryteria Google.




  2.  

    Święta prawda Panie redaktorze :)




  3.  
    Artur

    Świetny artykuł. Zdecydowanie – wiele firm nie radzi sobie obecnie z pozycjonowaniem stron internetowych. Kilka tygodni temu Studio Lokomotywa zaczęło dla nas pozycjonować witrynę firmową i okazało się, że radzą sobie nadzwyczaj dobrze!
    Świetny, niewielki ale bardzo kompetentny team, który to, co robi, robi wyśmienicie. :-)




  4.  

    Content marketingowy to podstawa do pozycjonowanie. Tak jak wyżej pisał „adam” trzeba śledzić na bieżąco co Google zmienia.




  5.  

    Do tego social media. Często na mniej konkurencyjne frazy, zwłaszcza na gruncie lokalnym, przy odpowiednim zaangażowaniu można w top 10 wbić zarówno stronę główną jak i jej odpowiednik – fanpage na FB. Plus oczywiście naturalne źródło ruchu.





Leave a Reply to adam Anuluj pisanie odpowiedzi

(wymagane)